Видео платформата е изправена пред необичайна ситуация. Компанията потвърди официално, че са за загубили над 200 хил. потребители през първото тримесечие на 2022г. На пръв поглед тези цифри не звучат впечатляващо, но очертават любопитен тренд в представянето на Netflix. Оказва се, че през януари-март сме станали свидетели на първия път, в който услугата намалява своята потребителска база.
Промените в нагласите на потребителите донякъде са стимулирани и от увеличението на цените, което Netflix въведе в ключови пазари. Сред тях са Bеликобритания и САЩ, които имат важно значение за популярността на платформата в световен мащаб. Трябва да добавим също, че бяха прекратени операциите в Русия, което също допринася за актуалните трендове.
Инвеститорите на компанията бяха информирани за “значителен спад” в растежа, което е тясно свързано със загубата на над 200 хил. потребители. Опасенията се, че тази цифра може да се увеличи 10-кратно през настоящото тримесечие.
Услугата е изправена пред все по-сериозна конкуренция на алтернативни платформи за видео стрийминг. Специфична особеност е, че над 40% от всички профили в Netflix не плащат за достъп до съдържанието. Данните закономерно предизвикаха 20% спад в стойността на акциите на компанията на борсата.
Пазарните наблюдатели дори предупреждават, че стрийминг услугата се е обезценила с над 40% от началото на годината досега. Neftlix твърдят, че няколко фактора са причина за специфичната ситуация. Голямо влияние оказва факта, че 222 млн. платени абонамента се споделят с още над 100 млн. профила, които не плащат нищо.
Стартирали са тестове със софтуер, което да позволи лесно да споделяме пароли срещу допълнително увеличение на абонамента. Така Netflix се надяват да стимулират приходите и да започнат отново да увеличат своите потребители.