Данни публикувани от NPD показват, че Netflix разполага с доминираща позиция в пазара на онлайн видео съдържание. Стрийминг услугата на компанията притежава 61% от всички изтеглени или гледани онлайн филми през януари и февруари 2011г. Въпреки сериозната си репутация Apple успява да генерира едва 4% дял в сектора, колкото притежават DirecTV и Time Warner Cable. От друга страна Xfinity услугата на Comcast разполага с повече от 8% дял, въпреки че е ограничена единствено до един кабелен оператор, коментира electronista.
Според анализаторите голямата разлика между компаниите се дължи не само на цените, но и на конкретния опит, който притежават. Oт Apple предлагат по-широка гама от актуални заглавия, но в същото време Netfliх услугата е достъпна за по-малко от $8 месечно. Което я прави много по-атрактивна за потребителите, които не обръщат голямо внимание на голямата колекция от филми, която Apple притежава. Успоредно с това опита на Netflix е много по-голям, тъй като логото на компанията може да бъде открито в множество телевизори, Blu-ray плейъри, в основните конзоли за игра, a също iPad и iPhone.
Резултатите в голяма степен обясняват защо Apple възнамерява да включи Netflix в своя Apple TV проект, тъй като осигурява на потребителите достъп до изключително популярна видео услуга. Данните показват, и че около една четвърт от видео материалите гледани от потребителите в домовете им, вече произтичат от онлайн източник.
Discussion about this post