През територията на България преминават пет паневропейски транспортни коридора, което изисква българската железопътна мрежа да достигне европейските стандарти за ефективност и безопасност на транспорта и успешно да се интегрира в европейската транспортна система. Счита се, че общото състояние на железопътната инфраструктура налага спешни мерки за рехабилитация и модернизация в рамките на техническите и експлоатационните параметри, основно по линиите, които са част от общоевропейските транспортни коридори. Усилията се подпомагат от значителни средства по програмите на ЕС, като за тях страната ни разработва приоритетни инфраструктурни проекти и има готовност да осигури съфинансиране за изпълнението им.
„Тенденцията за възраждане на железопътния транспорт в ЕС, от една страна и изискванията на ЕС за хармонизация на националната железопътна система с трансевропейската транспортна мрежа, от друга страна, изискват спешни мерки за модернизация и усъвършенстване на българската железопътна инфраструктура. Като пионер в създаването на глобален стандарт за цифрови железопътни комуникации и лидер с 60-70% дял в утвърдените европейски пазари, Nokia Siemens Networks може да осигури същото ниво на ефективност и прозрачност в България”, заяви Дитер Ангерер, директор за България в Nokia Siemens Networks.
Авангардните железопътни комуникации носят огромни предимства както за железопътните оператори, така и за обслужваните от тях пътници. Двигател на тези вълнуващи възможности е GSM-R. Това е стандарт за бордови влакови комуникации, базиран на глобалния успех на GSM-технологията, с която работят нашите мобилни телефони. GSM-R е комплексна, интегрирана система за пренос на глас и данни. Тя е разработена специално за нуждите на железниците, за да им помага да се конкурират и увеличават дела си на пазара за пътнически и товарни превози.
GSM-R е ключов елемент в плановете на ЕС за всеобща хармонизация на стандартите за сигурност на железниците. В този смисъл, тя е основа на Европейската система за контрол на влаковете (ETCS), която довежда крайрелсовата сигнализация в кабината на машиниста, управлява движението на влаковете и осигурява автоматична защита на композициите.
Nokia Siemens Networks е номер 1 в GSM-R решенията и активно участва в дефинирането на тази технология от началото на 90-години на миналия век. Първите три тестови GSM-R мрежи в света, както и първата експлоатационна мрежа, са дело на Nokia Siemens Networks. Компанията е водещ световен доставчик на решения за телекомуникационната индустрия. С акцент върху иновациите и устойчивостта, тя предлага пълен набор от технологии за мобилни, фиксирани и конвергентни мрежи, а също и професионални услуги като консултантски дейности, интеграция, изграждане, обслужване и управление на мрежи.
Discussion about this post