Panasonic планират да се оттеглят от пазара на плазмени телевизори до края на фискалната година, която завършва през март 2014г. Ход, който не е изненада за много анализатори, но все пак се случва много по-рано, отколкото мнозина от тях очакваха. Основната причина за това решение на компанията са слабите продажби на този тип устройства, както и желанието и да намали финансовите си загуби, коментира reuters.
Panasonic също така ще затворят и последната си фабрика, която проивежда плазмени телевизори до края на този период. За да го направи, обаче компанията трябва да преглътне още една загуба в размер на около $413 млн., а голяма част от служителите, котио работят в нея ще бъдат преместени в други дивизии на Panasonic. Постепенно LCD устройствата станаха все по-популярни и са основната причина пазарния дял на плазма телевизорите да се свие до 6% през миналата година.
Желанието на Panasonic да се откаже от тази ниша е поредното доказателство за намаляващата конкурентноспособност на японските компании в сектора. Samsung и LG през последните години се превърнаха във все по-влиятелни брандове и по всички личи, че тази тенденция ще продължи да се задълбочава и за в бъдеще. Отказът на Panasonic вероятно ще сложи край на плазмените телевизори, които само преди няколко години се смяташе, че ще революционизират индустрията.
Discussion about this post