По време на премиерата му през 2012г на автомобилният салон в Женева, Twizy бе представен в два варианта два варианта. Класическият който тестваме ние и Twizy 45 при който мощността е ограничена до 5к.с., а максималната скорост до 45км/ч. Така по-големята част от Западна Еврома мъничето може да се кара без книжка. Това обаче не се отнася и за България, където изискването е минимум навършени 16 години и Свидетелство за управление на МПС категория М. Тук идват и бонусите – собствениците на Twizy не плащат местен данък, а в София и Бургас паркирането в синя зона е безплатно. Също преимущество е, че има вече няколко места в цяла България…където можете съвсем безплатно и регламентирано да зареждате автомобила си.
Колкото и да не ви се вярва Twizy е един същински градски изтребител. Знаете ли колко учудени са хората около вас, когато светне зелено и натиснете десният педал. Ускорението на мъничето до 50км е едва 6.5сек. Максималната скорост която може да се постигне по книжка е 80км/ч. В градски условия това ви е напълно достатъчно, че дори и на моменти предоистатъчно. Асинхронният електромотор който имаме тук е с мощност от 17к.с. и максимален въртящ момент 57Nm. Както знаем за всяка кола не е важно само да ускорява бързо, но и да спира също толкова бързо. Преди много години през далечната 1957г. един от легендарните миниатюрни автомобили – Fiat 500 имал барабанни спирачки както отпред, така и отзад. Renault Twizy обаче може да се похвали, че има предни и задни дискове с чиято помощ спира много добре.
За разлика от други хибридни електромобили като например Opel Ampera които имат на разположение допълнителен алтернативен агрегат с чиято помощ да се доберат до електрическата мрежа, за зареждане. Twizy разчита единствено на един единствен акумулатор. Той е с тегло от 98кг., което е почти 1/6 от цялото тегло на автомобила. Акумилатора е литий-йон със заряд 6.1 kWh, за едно пълно зареждане са му нужни 3 часа и половина. С този заряд максимумът при извънградско шофиране е 100км, а в градски условия без проблем можете да достигнете 80км. За сравнение, хубав смартфон, например този RevoPhone М860 Octacore има на разположение 2800mAh с които издържа почти две денонощия смесена работа.
Все пак обаче бъдете спокойни. Дори на мигаща и последствие постоянно пищяща резерва количката изминава достатъчно разстояние до най-близкият контакт. Да при Renault Twizy не са ви нужни преходници и адаптери. Просто извадете щепсела от скритият тайник в предната част и го включете в електрическата мрежа. В същият контакт в който включвате зарядното на лаптопа, таблета или смартфона си. Дали скоро ще можем да прехвърляме заряд от смартфоните на електромобилите си, ще ни подскаже бъдещето. За сега можем да правим единствено обратно. Електрическата джджа Twizy братски сподели от заряда си с нашия RevoPhone.
Discussion about this post