Една причина, която кара компаниите да патентоват различни неща, е просто защото са достигнали до оригинална идея и не искат някой друг да се възползва пръв от нея. RIM, например, наскоро патентова доста оригинален проект, наречен “умен билборд”. Според Fastcompany.com билбордът ще може да извлича информация от близките автомобили с цел по-успешна реклама.
От RIM не са обявили почти нищо около патента, освен че по някакъв начин билбордът ще извлича информация за скоростта на минаващите наблизо коли и така ще определя колко дълга да е рекламата, която е показана на него. Така, например, ако колите минават бързо, рекламата ще е под формата на мигновено съобщение, гласящо нещо от рода на “Купете си BlackBerry!”, докато ако наблизо има задръстване, на билборда може да се проектира целия списък с характеристики на новия BlackBerry Torch, например.
От компанията не уточняват точно как ще работи това измерване на скоростта на колите, но е възможно то да е базирано на GPS-услугите на някой техен смартфон. Струва си да отбележим, също, че билбордът няма да бъде посветен само на продукти на канадската мобилна компания, а ще показва реклами на продукти и на други фирми. Разбира се, това е само патент, и дори не се знае дали от RIM скоро ще се заемат с тази задача, но пък, идеята действително показва оригинална маркетингова мисъл.













Discussion about this post