Корейският производител има силно присъствие в почти всички сегменти в пазара на потребителска електроника. Огромното им влияние се дължи не само на впечатляващите им технологични иновации, но и на факта, че произвеждат много от компонентите за устройства. По този начин Samsung успяват не само да се конкурират с другите производители, но и да генерират приходи от доставките до външни компании.
Електрическите автомобили набират голяма популярност и това е ниша, която привлича все повече имена от технологичния сектор. Huawei и Xiaomi са само примери за популярни брандове в IT индустрията, които планират да разработват собствени EV превозни средства. Съвсем логично това поставя въпроса и какви са плановете на Samsung за развитието на електромобилите.
Toва не е изненадващо, тъй като компанията вече предлага различни услуги и периферни продукти оптимизирани за автомобилите с електрически двигатели. Сред тях са инфотейнмънт системи, батерии, процесори за автономно управление, както и дигитални ключове.
Навлизането на Samsung в пазара на електрически автомобили може да се превърне в дългосрочен източник на солидни приходи. На този етап, обаче компанията има съвсем различни планове. От SamMobile съобщават, че корейския гигант не планира да разработва собствени автомобили. Вместо това Samsung проявяват интерес към продажбата на компоненти на другите производители.
Вече са проведени разговори с някои от големите партньори на компанията, които също подкрепят идеята да се ограничат до продажба на компоненти. Създаването на електрически автомобил е сложна задача, която изисква умения, опит и конкретни технологични разработки. В момента Samsung могат да бъдат много по–полезни, чрез доставката на компоненти.