Глобалният технологичен лидер Samsung обяви, че работи по разработката на свой собствен високоговорител с гласово командване за умни домове, който ще се яви пряк конкурент на смарт продуктите на Amazon и Google. Компанията вече има в портфолиото си гласово-управляем помощник – Bixby, внедрен към някои от умните решения, които предлага на пазара, който може да изпраща съобщения и настройва аларми.
Умните високоговорители с гласово командване обикновено се използват да възпроизвеждат музика, да настройват таймери, да добавят артикули към списъка с покупки и за управление на други интернет-свързани устройства в дома.
Чрез Echo на Amazon потребителите имат възможност да пазаруват онлайн, докато високоговорителят на Google може да извежда резултати при онлайн търсене и да пуска видеоклипове от YouTube на свързан телевизор.
„За да се отличи от конкуренцията, Samsung ще трябва да направи нещо различно“, заяви Ranjit Atwal, директор на Gartner, световна компания за изследвания и консултации. „Няма смисъл да създаваш своя интелектуална собственост, ако тя ще дубликира вече наличните на пазара“, добави той.
Samsung произвежда интернет-свързани уреди, като хладилници и телевизори, но гласовият помощник Bixby в момента е приложим единствено при някои от най-новите смартфони на фирмата. Там той изпълнява функции, които нито устройството на Google, нито Siri на Apple могат да извършат, а именно да направят снимка и да я постнат във фейсбук.
До 2021 г. световните продажби за умния високоговорител на Samsung се очаква да достигнат до 3.52 млрд. долара, сочи проучване на Gartner. Неговите преимущества пред тези на другите технологични гиганти се крият в способността да събира данни и да предлага допълнителни услуги, в т.ч. да пазарува и да възпроизвежда музика.
Това, от което Samsung има нужда, е информация. „Колкото по-широк достъп до данни имаш, толкова повече възможности притежаваш, по-бързо се учиш и продуктът е много по-добър и по-качествен. Ето защо Google са така успешни в предлагането на богатия си набор от услуги“, коментира световният лидер.
Опитите всичко да стане „умно“ и „интелигентно“ е сложна и нелека задача. Samsung има нужда да намали своя бизнес фокус и да се съсредоточи конкретно там, където ще може да предложи най-голяма добавена стойност на своите клиенти.
Discussion about this post