Водещи производители на телевизори в индустрията като Samsung, Hisense и TCL създадоха нов корпоративен съюз с името QLED Alliance. Съвместният им проект е свързан със създаването на ново поколение ОLED телевизори и с по-успешната конкуренция в този сегмент с LG. Досега термина QLED бе запазена търговска марка на Samsung за LCD телевизорите на компанията, които използват квантови точки. Новият съюз позволява на Hisense и TLC също да използват този бранд в своите устройства.
Новите модели на двата производителя ще могат да използват марката QLED и това ще засили допълнително конкуренцията на глобалния пазар. QLED Alliance е само първата стъпка в евентуални нови партньорства между водещите производители в сферата на OLED дисплеите, информира DigitalTrends. Информацията за съвместното сътрудничество между Samsung, TLC и Hisense бе потвърдена официално по време на първия QLED International Forum конференция, проведена под егидата на Chinese Electronics Chamber of Commerce (CECC)
QLED телевизорите са базирани на допълнителен филтър за квантови точки, който гарантира по-наситени цветове и подобрява качеството на картината, в сравнение с LCD дисплеите. За в бъдеще QLED устройствата ще спрат да използват изцяло LCD технологията, а вместо това ще заложат на пълна гама квантови точки за възпроизвеждане на съдържанието. Крайният резултат е, че това ще доведе до по-ярки цветове, по-добър контраст и характерните нюанси на черното на OLED дисплеите.
Discussion about this post