Вижте още: Renault Twizy – Дизайн от Бъдещето
През далечната 1928г., немската марка BMW представя първият си автомобил, базиран на легендарният Austin 7, той носил името Dixi. По онова време технологиите се свеждали до това, че кабриото имало 4-цилиндров двигател с обем от 747cc.
В наши дни Bayerische Motoren Werke AG е един от най-големите производители коли и мотоциклети на света, като годишната бройка на продадените автомобили надвишава 2 милиона. Не малка част от тях са джиповете от X-серията която BMW стартират в края на 1999г. с модела X5 (E53).
За тези почти 7 години на пазара X-серията предлага общо 5 разновидности във всеки отделен клас. Най-малкият е X1 който се появи през 2009г. с моделна абревиатура E84. Модела имаше доста фенове, но определено се славеше с няколко градивни минуса, основният от които прекалено малкото вътрешно пространство за пътниците и багажът им. Добър или не, Е84 остава в историята, защото днес BMW представят второто му поколение X1 F48, с което екипът на Digital.bg ще ви запознае подробно в следващите няколко минути.
Дизайн и Габарити
Когато виждаме за първи път новия X1, то моментално забелязваме промяна в дизайна и размерите му. Запазени са линиите на предното поколение, но излъчването е по-агресивно. Задницата е по-смъкната, с удължен спойлер, стоповете са по-тънки, LED фаровете има квадратен мотив, а характерните за BMW „бъбреци“ са пораснали. Габаритите на X1 F48 вече повече го доближават до по-големият X3, отколкото до повдигната BMW F21.
Дължината е почти реципрочна, като дори наблюдаваме незначителен спад (4439мм / 4454мм), но при ширината (1821мм / 1798мм) и височината (1612мм / 1545мм) вече увеличението е видимо. Това моментално се отразява на пространството вътре в колата.
Държа да подчертая, че съм висок 198см и са малко колите в които се чувствам комфортно докато шофирам. Към тази предвид, че е входно ниво SUV, също бях скептично настроен, още повече, че предният модел ми беше малко тесен. Премествам седалката максимално назад и приятна изненада – не само се побрах, а дори краката ми се събират под волана. Автомобилът който тестваме днес е BMW X 1 xDrive 25 i версия с пълен M-пакет.
Тоест в интериора имаме различни спортни елементи като Recaro салон в който седалките са много по-удобни при завой и ергономичен волан с възможност за смяна на скоростите посредством „пера” в задната му част. Но да се върнем на пространството в купето. Независимо от максимално дръпнатата назад шофьорска седалка, зад нея остава място за по-малкогабаритен пасажер или дете в столче.
Тоест, в BMW F21 четирима възрастни с ръст около 175-180см ще се чувстват достатъчно комфортно. В същото време багажникът предоставя 505л обем, който при спуснати задни седалки може да нарасне до 1550л.
Първи впечатления
Какво ще кажете за един тест драйв по време на който ще споделим с вас още малко полезна информация и лични впечатления за новото BMW F48 X1. Като начало поставяне на ключ тук не ви е нужно, той трябва само физически да е в джоба ви.
В ревютата си често показваме смартфони и таблети, в това също ще останем верни на традицията. В оборудването на колата има разговорна уредба с безжична връзка към смартфона ни и GPS навигационна система с голям цветен дисплей над централната конзола, а не както преди – вграден в нея.
Много полезна функция е Head-Up дисплеят, който проектира километража на стъклото пред водача, като едновременно с това ви информира за ограничения в скоростта и важни знаци. Тестовете ни показват, че системата работи доста точно в България. Воланът също е свързан с нея и при нужда от повече внимание, започва да вибрира.
Off-Road
Макар да не е типичен офроудър, X1 F48 ще се справи идеално с леки разходки сред природата или зимни ски екскурзии в сняг и лед. Задвижването е двойно BMW xDrive, а окачването подсилено. Сами виждате, че този SUV има не лош ъгъл на фронтална атака и преминава без проблем рампи симулиращи с ролки поднасяне и лед.
Двигател
Новият X1 се предлага с богата гама от двигатели, като тук по думите на BMW е наблегнато освен на спорт и динамика, на колкото се може по-ниска консумация на гориво. Тествабият от Digital.bg автомобил е снабден с 4-цилиндорв бензинов TwinPower Turbo двигател с 1 998 см3 обем. Той е с мощност от 231 к.с и максимален въртящ момент от 350 Нм в диапазона 1 250 – 4 500 об/мин.
Това автоматично го прави много динамичен и приятен за извънградско каране с изпреварвания и завои. При вторите усещаме Х1 не като SUV, а по-скоро като лек автомобил. Няма никакво поклащане или дискомфорт, характерен за по-големите джипове. По данни на производителя ускорението от 0-100км/ч се постига за 6.5сек., а разходът е само 6.5л с нормално шофиране. Наблягаме на „Нормално”, защото 8-степенната автоматична скоростна кутия със Steptronic е добре оптимизирана и създава предпоставки за малко по-динамично шофиране.
Вашите мнения и въпроси
Ако имате каквито и да е въпроси свързани с автомобили и технологиите в тях, не се притеснявайте да ни пишете. За целта можете да използвате както Disqus формата за контакти тук долу, така и нашата Facebook страница.
Discussion about this post