Приложението на ByteDance подобри всички възможни рекорди за популярност и приходи. Имаме всички основания да очакваме успеха на TikTok да продължи с пълна сила. Платформата за кратки видео клипове успява да увеличава своята аудитория, въпреки невероятната конкуренция. Дори компании като Facebook и Google вече започнаха да се съобразяват с TikTok.
Привличането на инфлуенсърите има стратегическо значение за успеха на приложенията и е източник на все по-задълбочена конкуренция. Instagram продължава да е предпочитана дестинация въпреки популярността на TikTok. Така например разходите за инфлуенсъри в Instagram са приблизително три пъти повече и ще достигнат до $2.2 млрд. през годината.
За сравнение при TikTok тази стойност е почти $775 млн. за същия период, съобщава TechCrunch. С течение на времето, обаче тази разлика ще бъде компенсирана, тъй като ByteDance планират да изпреварят своите конкуренти по този показател.
Разликата с Instagram вероятно ще остане твърде голяма, но ТikTok се очаква да изпреварят Facebook по маркетингови разходи за инфлуенсъри. Това ще се случи още преди края на календарната година. Ако трендовете се запазят приложението ще успее да изпревари и друга водеща платформа, а именно YouTube.
В момента YouTube предлага бюджет от $948 млн. за инфлуенсъри, докато при TikTok тази стойност е около $739 млн. Анализаторите очакват приложението да заеме втората позиция преди края на годината. Няма да е изненадващо да видим оптимизации на алгоритмите за толериране на авторско съдържание, по подобие на Instagram.
Компаниите ще продължат да инвестират активно, което ще допринесе за двуцифрен ръст в разходите за инфлуенсъри в следващите години.