Приложението за кратки видео клипове е социален феномен с внушителен ефект върху живота на най-младата аудитория. TikTok не само е внушителен източник на приходи за своите създатели, но и диктува предпочитанията на цяло поколение. Популярността на заглавието го превръща и във все по-търсена платформа от инфлуенсъри и рекламодатели.
Нов доклад на Consumer Reports хвърля повече светлина за начина, по който се обработват и споделят данните на потребителите. Oсновното заключение е, че TikTok си сътрудничат с огромен брой компании и дори следят хора, които нямат собствени профили в приложението. Въпросните партньори интегрират тракери с името “пиксели” в уеб сайтовете.
След това приложението използва информацията от тези тракери за таргетиране на реклами към потенциални клиенти. Това позволява да се измерва и ефективността на самите реклами, съобщават още от Consumer Reports. Стотици организации и някои от най-популярните страници в интернет споделят непрестанно данни с TikTok.
Сред тях са водещи страници с домейните „.org“, „.edu“ и „.gov“. Броят на тракерите използват от приложението за кратки видео клипове е твърде малък, в сравнение с Google и Meta. Въпреки това е факт, че TikTok стават все по-агресивни по отношение на рекламната дейност.
Сегашното проучване показва още данните споделяни с приложението включват IP адрес, уникален ID номер, имената на посещаваните сайтове и др. TikTok също така разбират какво пишете, търсите или на какво съдържание кликв