Тоyota възнамеряват да обърнат все по-голямо внимание към екологичните продукти и безвредните за околната среда технологии в производството на своите бъдещи автомобили. Японската компания ще предприеме серия от различни мерки, с които да намали осезаемо вредните емисии от въглероден диоксид на моделите от всичките си ценови класове. В официално изявление от Toyota също така споделиха, че възнамеряват да използват съединение с името биохидрин, което представлява нов биосинтетичен каучук не само в двигателите, но и в други компоненти на своите автомобили, съобщава DigitalTrends.
От своя страна този материал е разработен съвместно от инженери на Toyota и химическата фирма Zeon Corporation, както и от представители на Sumitomo Co., като всеки от тях е допринесъл за изобретяването на биохидрина. В действителност той е създаден от специална съставка, която е извлечена от молекули на растения и се очаква да замени епихлорхидриново епоксидно съединение, което днес се използва масово в автомобилите. Тестовете в лабораторни условия показват, че неговата употреба може да намали емисиите на въглеродния диоксид с приблизително 20%.
Една от причините за това е факта, че тези биоматериали са извлечени от растения, които по традиция са в състояние да абсорбират това съединение, като именно това привлича вниманието на Toyota към тях. Самите двигатели и системите за задвижване на колелата са обект на износване и са изложени на горещина, масло озон и атмосферните условия и обикновено се произвеждат от каучук, който има висока устойчивост на корозия. Постепенно компанията ще започне да ги заменя с биохидрин и ще започне да го прави във фабриките от май месец и ще ускори навлизането му в своите автомобили до края на 2016г.
Вижте Toyota Setsuna е много повече от прототип на роудстър, изграден от дърво
Discussion about this post