Потребителите прекарват все повече време в социалните мрежи, заради мерките свързани с коронавируса. Забелязва се и сериозен ръст в трафика на популярни приложения за комуникация през последните седмици. Това не е случайно, като се има предвид, че е единственият начин да се свързваме и общуваме с любимите си хора, докато тече кризата с COVID-19. Статистически данни на анализатори от Kantar разкриват, че WhatsАpp е приложението, което по най-добър начин олицетворява повишената активност на потребителите.
Според данните трафика към WhatsApp се е увеличил с приблизително 40% след старта на пандемията с коронавирус. В началото на кризата цифрата е била от порядъка на 27%, като при някои държави в късната фаза на епидемията цифрата достига до 51%. Най-сериозна е популярността на WhatsApp сред държавите-членки на ЕС, като най-голямо е увеличение на територията на Испания, съобщава ТеchCrunch. Едва ли е изненадващо, че най-активни са хората на възраст между 18 и 34 години. Сходни са резултатите и на другите приложения на компанията.
Освен Instagram и Messenger се забелязва впечатляващ ръст в популярността на китайските заглавия: WeChat и Weibo. Все повече хора определят постовете, които виждат в социалните мрежи като достоверен източник на информация. Това е интересна тенденция свързана с опитите на Facebook да се борят с фалшивите новини. От компанията твърдят, че трафика към платформите им за комуникация се е увеличил с повече от 50% през последните 30 дни.
Два пъти повече хора използват Instagram и Facebook Live за достъп до най-близките си хора по време на пандемията. В някои страни има повече от 1000% увеличение в груповите обаждания. Времето прекарвано от потребителите в популярните приложения за комуникация с минимум 70%. Именно заради това се наложи Facebook и други големи технологични компании да намалят резолюцията на съдържанието, за да избегнат претоварване на мрежите си.
Oще от Digital: WhatsАpp въвежда функция за самоунищожаващи се съобщения
Discussion about this post