Китайският производител публикува първите си финансови резултати за годината. Представянето на мобилния бизнес на Xiaomi е засегнато от COVID-19 локдауни и затруднения с доставките. Конкретните данни показват, че компанията отчита приходи от $10..85 млрд. за първите три месеца на 2022г.
Тази цифра очертава 4.6% спад на годишна база. Нетната печалба е $430 млн., което е внушително намаление от 52.9%, спрямо същия период преди година. Макроикономическите показатели и пандемичната обстановка продължават да влияят негативно на търсенето и предлагането на смартфони в световен мащаб.
Xiaomi са продали с 22.1% по-малко устройства на пазара, които през първото тримесечие достигат до 38.5 млн. бройки в световен мащаб.Любопитна подробност е, че средната цена на смартфон се увеличава със 14.1%, спрямо същия период през 2021г. Бизнесът със смартфони на Xiaomi е отчел приходи от $6.8 млрд.
Продажбите в премиум сегмента на китайския пазар се увеличават с над 4 млн., но проблемите в Индия продължават. Това са стратегически територии, които заедно с европейските държави ще продължат да са приоритет за Xiaomi. Проблемите обхващат цялата индустрия, което е причината общите продажби на смартфони да регистрират спад от 10.5%.
Ситуацията е още по-сложна на китайския пазар, където спада е 18.2%. В заключение ще отбележим, че Redmi K50 серията вече е реализирала над 1 млн. продажби на популярните модели.