Аpple официално придобиха социалната компания Topsy, която досега бе един от най-големите партньори на Twitter. Нейната дейност е фокусирана към откриване и обработването на информация в микроблогинг платформата и е една от малкото, която има достъп до пълната базата данни с всички туитове в нея от създаването и през 2006г. Всеки ден потребителите изпращат средно по над 500 млн. съобщения в Twitter профилите си, а софтуерните инструменти на Topsy и позволяват да открие колко често в тях се споменава дадена тема, популярността на дадено събитие, намиране на най-популярните акаунти и др., предаде TheWallStreetJournal.
Oт технологичният гигат сега официално потвърдиха, че са купили Topsy, но не пожелаха да разкрият конкретните финансови параметри на сделката, което важи и за бъдещите си планове за нея. По всичко личи, обаче, че сделката ще бъде използвана, за да се подобри стратегията на Apple в социалния сектор, а сумата, която се очаква тя да плати е над $200 млн. Търсачката на Topsy се захранва изцяло от туитове и може да бъде използвана в много от популярните услуги и продукти на компанията.
Анализаторите очакват нейните технологии да намерят интеграция в iTunes за по-прецизна система за препоръчване на съдържание, за по-ефективни рекламни послания iAd, за подобряване процеса на създаване на приложения от разработчиците, а също и за нови социални функции в десктоп платформите на Apple. Придобиването на Topsy може да оптимизира допълнително работата на персоналния асистент Siri, като предоставя персонализирани данни за даден потребител и анализира данни за най-актуалните тенденции и събития в Twitter. Не на последно място трябва да отбележим, че тя вече патентова на свое име множество технологии свързани със социалните мрежи, което също е един от основните мотиви за тази сделка.
Discussion about this post