Напоследък Apple има доста проблеми със софтуерните си ъпдейти. След като дълги години компанията беше пример за качествен софтуер, сега това не е така. Дебютът на iOS 13 беше съпътстван с много проблеми, които дори наложиха Apple да ускори пускането на iOS 13.1 в рамките на дни след това.
Проблемите са доста и при macOS. Новата macOS Catalina също предизвика недоволството на потребителите с бъгове, които започват още от инсталирането на софтуера. Бившият инженер на Apple Дейвид Шайер обяви, защото се случва всичко това, съобщава BGR. Оказва се, че има две основни причини.
Първата е т.нар. регресия. Когато някой инженер „счупи“ работеща функция, то той трябва да я оправи. Но, ако същият бъг съществува в предишни версии на софтуера, то тогава вече не е нов проблем и никой не търси откъде е произлязъл. Това означава, че се губи време в освобождаване на инженери, които да оправят проблема. А понякога изобщо не се оправят бъгове, твърди Шайер.
Другата причина е, че в момента Apple е по-голяма и натоварена от всякога. Тя има много клиенти, много очаквания и изисквания. Самите софтуерни продукти също са все по-сложни с милиони редове код, които трябва да се пускат бързо и до всички потребители. Така проблемите се проявяват масово, вместо само за по-малки групи, казва Шайер.
Още от Digital: iPhone SE 2 с Apple A13 процесор и 3GB RAM ще се продава за $399 от началото на 2020г.
Discussion about this post