Аpple бе първата компания в индустрията, която представи собствен онлайн магазин за приложения, като днес App Store се оценява на бизнес за около $77 млрд., което надмина всички първоначални очаквания и постепенно принуди Google да последват стъпките на своя конкурент. Двата технологични гигант вземат част от приходите от продажбата им за себе си, което се оказа печеливш бизнес модел както за тях, така и за самите разработчици, като сега от Time ни информират, че Facebook ще се опитат да направят нещо сходно с приложението Messenger. Oт компанията официално обявиха, че ще предоставят инструменти на разработчиците, с които да ги стимулират да създават т.нар. „ботове“.
Благодарение на тях Facebook се надяват да започнат да печелят повече приходи от популярната си комуникационна платформа, която днес се използва от над 900 млн. потребители по цял свят. Въпросните ботове представляват комбинация между изкуствен интелект, софтуерни кодове и заедно с помощта на служителите на Facebook ще ни позволят да резервираме хотелски стаи, да пазаруваме стоки в интернет, да разбираме прогнозата за времето и др. Ако те се окажат успешни биха имали потенциала да заместят изцяло цели приложения и компанията вижда огромно бъдеще в тях.
За разлика от Apple и Google тя не разполага със собствена операционна система, което означава, че не печели приходи от продажбата на мобилни приложения, което е причината да насочи вниманието си към тази идея. В голяма степен можем да кажем, че те имат потенциала да се превърнат в най-голямото оръжие на Facebook сред тях и в частност Google, сред рекламите, които са ключови за бизнеса и на двете компании. Ако потребителите започнат да използват социалната мрежа, за да откриват различна информация за времето или други продукти вместо да ги търсят в Gоogle това би създало големи проблеми на нейния конкурент.
Discussion about this post