Инженерите на Nissan вече разработват изцяло нова горивна система за автомобили, която има за цел да измести изцяло бензина от техните двигатели, а също и да промени начина, по който работят моделите с електрически агрегати. От компанията експериментират с технология, която функционира с биоетанол, като засега тя е кръстена с името Solid Oxide Fuel Cell (SOFC). В голяма степен тя представлява генератор от ново поколение, която е проектирана така, че да конвертира това гориво в електричество, което на свой ред зарежда батерията на автомобила, предаде Pocket-Lint.
Иновативната система на Nissan работи по сходен начин, както с тези, които използват водородни горивни клетки и се отличава с няколко интересни предимства, според официалните данни на компанията. На първо място трябва да отбележим органичния характер на биоетанола и факта, че той може да се произведе от царевица и захарна тръстика, към които се добавят водни молекули. По този начин това гориво е много по-безопасно, но също така не отделя вредни емисии на въглероден диоксид в атмосферата и поради тези характеристики може да се транспортира много по-лесно в големи количества, в сравнение с бензина и дизела.
Досегашните тестове на Nissan показват, че автомобили, които използват тази система могат да изминат около 600 километра без да се налага да се зарежда отново батерията им. Все още е необходимо да се проведат още много експерименти, които да докажат, че технологията SOFC е достатъчно безопасна и издръжлива, за да бъде използвана в автомобилите на компанията. Идеята на Nissan е доста интересна и тепърва ще проследяваме колко време ще отнеме да видим първите модели с нея на пазара, а и защо не в автомобилите на други производители.
Discussion about this post