Водещите компании следят активността на потребителите в интернет и използват тази информация, за да печелят от реклама. Това е основният източник на печалба за Google и Facebook, поради което можем да използваме безплатно техните популярни услуги. Следващата тенденция в онлайн маркетинга са емоциите на потребителите. Шансовете да си купите даден продукт в интернет са много по-големи, ако сте в добро настроение и минимални, когато сте разтревожени или не се чувствате добре, съобщава Mashable.
Рекламите базирани на емоциите ни са логична еволюция на тези, които сега виждаме в профилите си. Според информация на TheAustralian дори Facebook вече проявяват интерес към тази идея и са провели тестове с малка група хора в Австралия. Новите инструменти на компанията вземат под внимание тяхното настроение и показват реклами на базата на това дали те се чувстват стресирани, отегчени, безполезни и др. Taка емоциите ни могат да се превърнат в следващия голям източник на приходи за Facebook, а добър пример за това са Reactions емотиконите.
Подобни инструменти биха позволили на рекламодателите си много по-добре да таргетират потребителите и да създават по-персонализирани и психологически профили на всеки от тях. Идеята за този тип реклами със сигурност няма да срещне одобрението на много хора. При всички положения, обаче можем да кажем, че границата между това кое е допустимо като поведение от маркетинговите компании става все по-тънка. Въпрос на време е да проследим дали рекламите базирани на емоциите ни ще станат чат от Facebook.
Вижте как да се откажем от целенасочените към нас реклами в Интернет
Discussion about this post