Търсачката на Google спестява ценно време на милиони потребители всеки дени, но също така със заявките ни разкриваме интересни подробности за навиците и интересите ни. Компанията има огромна база данни с активността на всеки профил, която се събира от приложения като Google Maps, YouTube, Google Chrome, Search и др.
Домашната карантина предизвикана от пандемията е подходящ пример, тъй като показва, че потребителите проявяват любопитство към различни теми в ежедневието си, докато си стоят вкъщи. Google публикуваха интересни детайли за водещите тенденции в Google Search през последните 30 дни.
От компанията например отчитат впечатляващ ръст в търсенията на тема дихателни упражнения и методи за медитация. Доста хора също така са проявили интерес към откриване на релаксираща музика, съвети за медитация и успокоение на нервите.
Google твърдят, че потребителите през последният месец са били изключително активни в намирането на съдържание и видеоклипове, което ги успокоява и помага да избягат от стреса. Техниките за медитация са една от най-честите заявки в Google Search през последните 30 дни, съобщава TechRadar.
Разпространението на коронавируса е тема, която предизвика сериозно внимание по цял свят. Google забелязват две категории групи хора, като първата от тях се интересува от дългосрочните възможности за лечение и разработването на ваксина срещу COVID-19. Другата група включва хора, които се вълнуват от ежедневни ограничения и проблеми от емоционално естество, заради коронавируса.
Данните са фокусирани върху пет основни тренда и това са релаксиране, медитация, вътрешен мир и дихателни упражнения. Потребителите търсят съвети как да организират правилно времето си, за да бъдат продуктивни докато си стоят вкъщи. Темите свързани с домашния комфорт доминират от Chillout плейлисти до търсения „как да освободим съзнанието си от стреса“.
Алгоритмите на Google Search са обработили множество заявки свързани с подобряването на качеството на съня, включително и такива на различни дихателни техники. Публикуването на полезни връзки към видео клипове в YouTube увеличава времето, което прекарваме в изследване на съответната тема.
Любопитното е, че заявките свръзани с организация включват едновременно публикации за почистване на дума, подредба на приложенията в смартфона и организиране на времето.
Oще от Digital: Как да спрем Google да следи местоположението ни от смартфона
Discussion about this post