Дошъл е краят на гейминга на MacOS. В момента има само 4 500 игри на Steam за MacOS, които може да играете. Това не е нищо, но за сравнение, това е броя на PC игрите, които ще ударят Steam само тази година. Докато игрите за платформата iOS на Apple продължават да се развиват, тези за MacOS не предлагат нужното, смятат от Digital Trends.
През последните няколко години, Apple разработи собствен графичен API, наречен Metal, като конкурент на DirectX и OpenGL. Той стартира за iOS, но най-новата версия на Metal (Metal 2) вече е включена във всяко копие на MacOS High Sierra. Внезапно надеждата се върна, дали пък Metal 2 няма да въведе Mac в нова ера? Дали Apple няма да започне да влага сериозни ресурси за да зарадва геймърите?
За съжаление, отговорите на тези въпроси са „не“. Все още няма никаква причина да се вярва, че Mac игрите ще „възкръснат“. Ето и причините от медията да мислят така.
OpenGL
Windows винаги е била предпочитаната платформа от геймърите и има причина за това. Дори ако всеки потребител на Mac в света беше геймър, всичките 100 милиона от тях, ще са твърде малко в сравнение с активните потребители на Windows 10 – около 600 милиона. Не всички от тях са геймъри, но това е един голям брой потребители, който сам по себе си е предпоставка за интерес от страна на разработчиците.
Ако игрите в крайна сметка все пак стигнат до MacOS – и това е голямо „ако” – резултатът често не е добър. Когато компютърните игри се прехвърлят в MacOS, те често се предават на програмист на трета страна, който прави всички настройки, за да може играта да работи с нова операционна система.
Това означава, че игра като Civilization VI не се изгражда специално за работата на MacOS. Макар че това е сравнително нова игра, разработчиците избират да използват различен API, наречен OpenGL да се изпълнява Civilization VI на MacOS. OpenGL е много от преди Metal и все още захранва много от игрите, които могат да се играят на Mac.
Резултатът от това е, че играта постигна само около 22 кадъра в секунда с разделителна способност 1620 х 1050, при средни настройки. За теста е стартиран бенчмаркът на 15-инчов MacBook Pro с графична карта AMD Radeon Pro 455 Същата система е достигнала 66 FPS при използване същия стандарт за Windows 10. Civilization VI работи три пъти по-бързо на Windows 10, отколкото в MacOS. Както казахме по-рано, Civilization VI не използва Metal, за да прокара графиките си и това е основният проблем.
MacOS дори не е съвместим с най-новата версия на OpenGL. MacOS използва версия 4.1, която беше пусната през 2010 година, най-новата версия е 4.6 излезе през 2017 година. Apple се опитва да затяга разработчиците в използването на Metal, но в процеса геймърите са потърпевшите. OpenGL не е патентован API като DirectX на Microsoft. Той е отворена графична платформа, която работи на Windows, MacOS и Linux. Той не е толкова високопроизводителен колкото DirectX, защото не е изграден от началото, за да се погрижи за нуждите на MacOS по същия начин, по който DirectX е за Windows.
DirectX
DirectX е колекция от приложни програмни интерфейси (API), която Microsoft изгражда през последните десетилетия, за да помогне на разработчиците да внедрят своите приложения и игри в света на Windows. Това е причината разработчиците да избират компютрите на Windows за всичките си игри. Но може ли наистина това да е причина за смъртта на MacOS гейминга?
Metal 2 наследникът на Apple Metal API, беше представен по време на WWDC, по-рано тази година. При бенчмарк тестовете обаче, резултати винаги са в полза на Windows 10 спрямо MacOS дори ако е използван Metal 2, обикновено повече от два пъти повече кадъра в секунда.
Metal може някой ден да се доближи до DirectX по отношение на ефективността, но е малко вероятно той някога да предлага по-добра производителност от DirectX или Vulkan – предстоящ графичен API. Поради ресурсите, които Microsoft е посветила на изграждането на DirectX през годините, той винаги вижда актуализации, за разлика от OpenGL или Metal.
Но дори ако Metal предлага същата производителност като DirectX, ще има проблем с наличността. Факт е, че обикновено игрите се пускат за MacOS по-късно, отколкото за Windows, това са големи препятствия които не се преодоляват за една нощ.
Boot Camp
Последният гвоздей в ковчега идва от самия Apple. Boot Camp е най-бързият и лесен начин Windows 10 да работи на Mac. Чрез изчистването на начина, по който потребителите на Mac могат да инсталират Windows, Apple даде на геймърите привлекателна алтернатива на лошо оптимизираните MacOS портове на популярните игри, без да се налага те да се занимават с бъдещо инвестиране в Mac игри. На този етап това може да изглежда като удобно решение, но то убива каквото и да е бъдеще за MacOS като истинска игрална платформа.
Вижте 10 начина да подобрите производителността на вашия лаптоп
Discussion about this post