В проучване проведено от TrendForce се оказва, че до момента от началото на годината по света са продадени 292 милиона смартфона. Доста голяма цифра, но в същото време с 1.3% по-малката от продажбите за същия период но през 2015г. Ако пък съпоставим продажбите с тези последната четвърт на 2015-та, когато са най-силните месеци за всеки бранд заради коледните и новогодишни празници. До днес за 2016г. са продадени с 18.6% по-малко смартфони.
Интересна тенденция която споделят специалистите е, че ако преди години за броя на продажбите основен процент играеха големите марки като Apple и Samsung, то днес най-големият фактор са китайските производители. За тези първи 3 месеца на годината те са продали 125 милиона апарата, което е повече от общите продажби на Samsung и Apple. Най-голяма заслуга за този резултат имат развиващите се пазари на Индия и Азия.
Apple и Samsung
При Apple се отчита спад с 10% спрямо същият период за миналата година и с огромните 43.8% спрямо предходната четвъртина. Samsung обаче бележат ръст от 2.5% за този период или с 46.3% повече от Apple. За успеха на Южно Корейският бранд допринасят основно флагманите Galaxy S7 и Galaxy S7 Edge и бюджетната серия J. Тук е момента да уточним, че Apple малко късно представи своя iPhone SE и продажбите му няма се отразят на първото тримесечие. Прогнозите са за 2016 година от него да се продадат 15 милиона бройки.
Huawei
Спад има и при Huawei които са с 20% по-малко от миналото тримесечие, но това не им пречи все още да са с най-голя, дял продажби сред китайските марки. До момента за годината те са продали 27 милиона смартфона.
Lenovo
Втората позиция по продажби сред азиатските производители на смартфони е отредена на Lenovo. За първата четвърт на 2016г. те са продали 17 милиона бройки.
Xiaomi
Съвсем малко по-назад с 16 милиона остават Xiaomi които са традиционно силни като продажби в Азия, за разлика от Lenovo които към днешна дата успешно насочват продажбите се извън регионалният китайски пазар.
Discussion about this post