Модерният и динамичен свят, в който живеем е причината все повече хора да използват активно по няколко мобилни устройства в своето ежедневие. Независимо дали става въпрос за личния смартфон, настолния компютър, служебния лаптоп или умния часовник броя на джаджите, които използваме се увеличава постоянно. В контекста на това твърдение може да ви се стори странно, но в действителност потребителите не са на 100% пълноправен собственик на своите устройства?
Дори и да сте платили определена сума, за да купите хардуер в много случаи няма как да го отворите и ремонтирате. Доста често при подобен сценарий може да загубите гаранцията и това е проблем, с който много хора не искат да се сблъскват. От друга страна пък ремонта в оторизирани сервизи е солиден източник на приходи за производителите. Инициативата „Right to Repair“ ни предлага интересно решение, като стимулира потребителите да се чувстват свободни да ремонтират сами мобилните устройства.
Един от основните инструменти зад кампанията „Право за Ремонт“ е собствениците и всички обекти, в които се извършва подобен ремонт е компаниите да предоставят в детайли документация как да се подменят самите части. По този начин ще имат нужната информация сами да предприемат нужните действия без да се налага да разчитат на непознат човек или да гледат мултимедия в интернет, предаде AndroidAuthority. Броят на хората, проявяващи интерес се увеличава постоянно.
Първата страна, която започна да легализира договори с „Право за Ремонт“ бе САЩ, но инициативата започна да намира все по-голяма подкрепа и на европейския континент. ЕС вече обсъждат пакет от мерки, който ще въведе регулации, с които производителите на хардуер ще трябва да гарантират, че неговите компоненти могат да се подменят лесно и бързо без специализирано оборудване и квалификация. Със сигурност инициативата ще набира голяма популярност и ще стане достъпна за милиони хора до края на 2019г.
Още от Digital: Заслужава ли си покупката на реновирани мобилни устройства
Discussion about this post