Ако сте от хората, които сте превърнали офиса в свой втори дом, може би за вас е добре да „оборудвате“ дома си с нужните технологии, за да ви служи и за офис понякога. Идеята не е много привлекателна от гледна точка на „обвързването“ на дома със служебните ангажименти, но ако в крайна сметка прекарвате много време в срещи с партньори и стоите до късно в офиса, не е ли по-добре да си оставите малко време и за себе си като използвате някоя система за телекомуникация?
От BBC спекулират по темата, че подобни разсъждения са валидни за почти всеки бранш по света. Компаниите от различни индустрии отдавна търсят начини за стимулиране на работните процеси и мотивиране на служителите да вършат динамичната работа, на която са изложени ежедневно без ропот.
Вече има доста проучвания в тази насока, които показват, че хората искат да могат да си почиват повече и да имат повече време за себе си. А истината е, че в напрегнатия динамичен свят на технологиите, служителите от IT имат малко време за себе си и за своите семейства.
В тази връзка се оказва, че една реалистична 3D връзка за видео конференции може да даде стимул на всеки екип да изпълнява служебните си задължения, тъй като технологията, известна като холографско телеприсъствие, вече се превръща в третото измерение в офиса.
Тя ни кара да се чувстваме като герои от научно-фантастичен филм като Star Trek или Star Wars. Как мислите тогава, дали подобна среща на екипа ще бъде досадна и ще се счита за губене на време?
Оказва се, че в някои компании вече тестват триизмерен движещ се образ на даден потребител, чрез който колега от друга локация присъства в офиса и можете да говорите с него по един по-забавен и интерактивен начин, отколкото е общуването през монитор с плосък екран.
Холограмната технология вече се разглежда като опция за даване на тласък в развитието на процесите и дейностите в различни области като образованието, забавлението и други подобни.
За момента има обективни пречки пред масовото навлизане на тази технология, но това може би няма да е проблем за големия бизнес, тъй като всички предпоставки – финансов ресурс и бърза интернет връзка – са налични.
Понастоящем лидер в тази област е компанията Musion от Обединеното кралство, макар и нейният продукт да не е точно истинска холограма, тъй като ефектът е много близък до желаното.
Компанията предлага 3D изображение, което е почти неразличимо от истински човек чрез осветяването на тънко, почти невидимо фолио с HD проектор от ъгъл от 45 градуса. По този начин системата Musion TelePresence вече може да предава в пълен размер хора и обекти в реално време без значително забавяне в комуникацията.
През 2012 година компанията постигна световен рекорд на Гинес като помогна на индийския политик Нарендра Моди да направи 55-минутна реч пред зрители на 53 различни места едновременно. А в света на забавленията, Musion бе една от трите компании, които „възкресиха“ дигитално починалия рапър Тупак Шакур на сцената на фестивала Coachella 2012.
Тупак бе станал музикална легенда след неразкритото убийство при улична престрелка през 1996 година. Подобно на Елвис, и за Тупак има много слухове, че той всъщност е жив и се крие от обществеността, така че не е изненадващо, че той стана участник в спектакъл за връщане от отвъдното с помощта на холограмната технология.
Този и други подобни примери обаче само ни показват колко близо сме до реалността на истинските холограми в бизнеса. Ето защо от BBC направиха списък с начините, по които холограмата ще завладее света на бизнеса.
1. Холографски TelePresence системи
System Display в момента работят по алтернативна технология. Полската компания е изградила холографска стая с размери 3 метра на 2,5 метра, която използва лазерни проектори с 3D изображения върху тънък облак от водни пари. Така се получава своеобразен гигантски 3D екран, който дава възможност да преминавате през образите и да ги разглеждате от всяка гледна точка. Разбира се, холографско телеприсъствие като това има очевиден потенциал и отвъд света на бизнеса, но както и в редица други случаи, очевидно ще го видим първо в корпоративния свят.
2. Телемедицината ще даде възможност за дистанционно лечение на пациенти
Здравеопазването е областта, в която бизнесът има най-голямо присъствие. Голяма част от частните фирми и организации, финансирани от правителствата осъществяват проекти за изпълнение на здравни програми. Така здравеопазването вече се революционизира и чрез телемедицина, което позволява на пациентите да бъдат лекувани от разстояние, дори и самите те да се намират в отдалечени и изолирани райони.
3. Виртуално сътрудничество за разработване на продукти
В Масачузетския технологичен институт (MIT) в САЩ се проучва как физически повърхности могат да бъдат манипулирани чрез жестове, как обекти могат да бъдат преоразмерявани или премествани от разстояние от хора, които са физически на хиляди километри разстояние. Това предлага възможност за виртуални офиси, където стотици или дори хиляди хора биха могли да си сътрудничат по един продукт, без дори да го докосват физически.
А изследователи от Университета в Токио работят и върху добавянето на сензорна обратна връзка (вибрации, например) при холографски проекции с помощта на ултразвукови вълни.
4. Очакванията на бизнеса са да използват скоро холографската технология за телеприсъствие
В едно проучване на IBM, 3000 изследователи са назовали холографските видео разговори като една от петте технологии, които те очакват да видят в употреба до 2015 година.
Discussion about this post