Google и Apple са едни от най-големите конкуренти в технологичната индустрия, но и компании, които си сътрудничат, за да предоставят максимално полезни услуги на потребителите си. Някои анализатори смятат, че партньорството на двата бранда в сферата на търсенето е към своя край, информира BusinessInsider. Припомняме ви, че през тази година изтича сделката, която превръща Google в основна търсачка в браузъра Safari.
По този начин всяка заявка на собствениците на смартфони и Apple се генерира от нея, като компанията възпроизвежда рекламите на своите маркетингови партньори. След това приходите от тях се поделят между двете компании, а самите потребители получават максимално бързо най-детайлните резултати на своите търсения. Анализатори от Goldman Sachs сега разкриха, че дори Google да бъде сменена с Yahoo в браузъра на Apple това всъщност ще се отрази положително на интернет гиганта.
Проучване между собственици на смартфони iPhone и таблети iPad показва, че ако това се случи около 48% от тях ще активират отново Google, а само 4% ще продължат да използват Yahoo. Другата интересна подробност е, че при подобен сценарий компанията може значително да увеличи приходите си от реклама.
Причината е, че тя ще спре да плаща на Apple за привилегията нейната търсачка да е основния избор в iOS, но в противен случай би спестила тези приходи, тъй като потребителите сами ще изберат да я използват вместо конкурентния продукт на Yahoo. В зависимост от пазарния дял на Google така тя може да генерира между $1.2 и $2.7 млрд. от онлайн маркетинг, изчислиха още анализаторите от Goldman Sachs.
Discussion about this post