На неотдавнашна среща с всички служители на Instagram, Кевин Систром, основател и главен изпълнителен директор на компанията, показа една от любимите си диаграми: „Дни за достигане до следващите 100 милиона потребители“ и уточни:
„Развълнуван съм да се похваля, че нашата общност вече разполага с над 700 милиона потребители. Последните около 100 милиона потребители се присъединиха по-бързо от всякога.Това е единствената статистика, която си струва да се отпразнува!“
Неотдавна фото-базираната социална мрежа, собственост на Facebook, нарасна със стабилен брой потребители. На всеки девет месеца Instagram добавя по около 100 милиона нови потребители, но в последно време броят на потребителите нараства много по-бързо от обичайното. През месец декември 2016 година, Instagram има 600 милиона потребители, а само шест месеца по-късно, техния брой вече е около 700 милиона.
Това е и причината от NY Times да смятат, че Instagram ще е новия хит сред социалните медии. Приложението за споделяне на снимки и видео съдържание премина през доста промени и то само в рамките на последните няколко месеца. И днес, Instagram е една социална мрежа, която е много по-полезна, интересна и забавна, отколкото беше през миналата година. Освен това социалните медии са по-добри, когато ги използват повече хора и по-често.
Да, има по-големи мрежи от Instagram. Facebook има почти два милиарда потребители месечно, две приложения за незабавни съобщения – WhatsApp и Facebook Messenger, но последните тенденции говорят, че новият език за комуникация са изображенията. Те се разбират от всички хора по света, независимо, какъв език говорят.
Предлагаме ви краткото интервю, което от медията са провели с Кевин Систром.
1. Колко голяма мрежа мислите, че ще стане Instagram?
„Обикновено си представям много голямо число и определено то е над два пъти по-голямо от сегашния брой потребители. Така че мога уверено да кажа, че повечето хора, които в крайна сметка ще използват Instagram, все още не използват Instagram. Това дава на компанията увереност да продължи да се променя и развива постоянно.“
2. С какви предизвикателства се сблъсквате?
„Повече от 80% от потребителите на Instagram са извън САЩ, а услугата се разраства особено бързо в някои части на Азия и Южна Америка. Там хората използват евтини Android телефони и бавни клетъчни мрежи. Поради това огромна част от инженерните усилия на Instagram са посветени на това, Android приложението да работи по-добре извън Съединените щати. Например, след като Instagram стартира Stories, функцията за видео слайдшоу, инженерите си отделиха месец, за да добавят подобрения в скоростта за международните пазари.“
3. Обвиняват ви че сте копирали Stories от Snapchat. Какво ще кажете във ваша защита?
„Това звучи малко прекалено, защото аз нямам нужда да се защитавам. Ако сравните как работи Stories на Instagram с това как работи тази функция в Snapchat, ще видим че те наистина са подобни. Но факт е, че Instagram има тенденция да насърчава по-големи, по-обществени мрежи, в които хората поддържат по-изискан профил, докато Snapchat се използва от по-младите хора и от тук идва разликата. Функцията Stories в Instagram се различава от тази на Snapchat, защото има различни хора в двете мрежи, които яо използват за различни цели.“
Discussion about this post