В продължение на години безплатният имейл клиент Thunderbird бе неизменна част от браузъра Mozilla Firefox и по свой начин допринесе за неговата популярност сред потребителите. Компанията представи първата му версия през 2004г. като той демонстрира впечатляващ старт и още в първите десет дни бе инсталиран от над един милион потребители в глобален мащаб. По това време много от нас използваха десктоп клиенти за достъп до своя имейл, но постепенно преминаха към мобилни приложения или онлайн услуги, за да комуникират в интернет и това се отрази сериозно и на Thunderbird, коментира TechCrunch.
Mozilla забелязаха тази тенденция и още преди три години спряха да предоставят ъпдейти за своя имейл клиент, който въпреки това продължава да се използва от доста потребители. За в бъдеще, обаче компанията смята да се фокусира изцяло върху разработването на браузъра Firefox и превръщането му в по-атрактивен избор за бизнес средите и планират да прекратят поддръжката за Thunderbird. Все още не е ясно дали тя ще потърси бизнес партньор, който да се ангажира с разработването му или просто ще премахне тази функционалност от своя уеб браузър.
Eдинствената причина този клиент все още да съществува е, че има доста големи организации, чиито служители го използват да комуникират помежду си. По всичко личи, че Mozilla смятат да фокусират всичките си ресурси към браузъра Firefox и е само въпрос на време да спрат да отделят средства и време, за да разработват и поддържат Thunderbird. В заключение ще отбележим, че това е поредната голяма стъпка към края на популярната преди няколко години имейл услуга.
Вижте Mozilla спират поддръжката на плъгини в браузъра Firefox до края на 2016г.
Discussion about this post