От доста време насам служители на различни компании използват специално разработени за конкретната им работна сфера мобилни приложения. Повечето от тях, обаче, представляват просто адаптирана към мобилната екосистема версия на същите настолни приложения. Според TechCrunch, за да впрегнем целия потенциал на мобилните устройства с цел подпомагане на бизнеса, трябва да започнем да създаваме и ползваме приложения, които са писани специално за мобилни устройства.
Тези приложения не трябва да имитират разположението на елементите в едно типично десктоп приложение. Напротив, трябва да разполагат с по-елегантен и интуитивен потребителски интерфейс и да се възползват от уникалните характеристики на таблетите и смартфоните.
Добър пример за „автентично мобилно приложение”, както TechCrunch описват тази услуга, е Uber. Услугата не би могла да функционира оптимално в десктоп среда, тъй като има нужда от това да знае точното местоположение на човека, който търси или предлага споделено пътуване. Uber, обаче, е потребителско приложение, а не бизнес услуга, но е пример за това как едно приложение може да увеличи в пъти ефективността си ако е замислено като мобилно и никакво друго.
Според анализаторите, следващият високооборотен и доходен пазар ще бъде именно пазарът за изцяло мобилни бизнес приложения, който с правилно управление и с наличие на добре реализирани продукти може бързо да достигне стойност от милиарди евро.
Discussion about this post