Google смятат да разширят своя бизнес извън традиционните за компания приходи от реклама и търсене в интернет, като заложат предимно на две перспективни технологии, а именно изкуствен интелект и облачни услуги, за да предоставят най-доброто на своите клиенти. Основните причини за това решение са свързани не само с техния потенциал, но също и от факта, че приходите от търсенето намаляват и тя трябва бързо да намери нови ниши, с които да разширява присъствието си. Първата важна стъпка за постигането на тази цел е Google да убедят големи клиенти като Netflix или Spotify да използват нейната облачна платформа, за сметка на идентичните предложения на Amazon.
Не бива да забравяме, че другия доминиращ фактор в тази пазарна ниша е Microsoft, като нейната Azure платформа се използва от все повече бизнес клиенти и именно тя ще е големия конкурент на Google, съобщава CNet. Шефът на компанията Сундар Пичай, обаче смята, че тя има едно много важно предимство, което е свързано с уникалната технология на изкуствен интелект, която вече разработват. Благодарение на него и на други иновативни продукти той смята, че компанията може да печели повече от облачните услуги, отколкото от рекламите в интернет и очаква това да се случи до края на десетилетието.
Според него Google инвестира най-големи средства в разработването на невронни мрежи, Deep Learning алгоритми и изкуствен интелект от всички други водещи технологични компании, които е само въпрос на време да ѝ се отплатят подобаващо. Наскоро те назначиха Даян Грийн за нов шеф на Enterprise Business дивизията, като нейния богат опит също се очаква да допринесе за този амбициозен проект. По всичко личи, че изкуствения интелект ще има все по-голямо присъствие в мобилните устройства и ежедневието ни в следващите години.
Вижте как машините с изкуствен интелект ще станат част от ежедневието ни
Discussion about this post