Постоянното възпроизвеждане на реклами в уеб сайтовете и популярните онлайн услуги е дразнещо за много потребители, като ситуацията се задълбочава, когато част от тези послания се стартират автоматично или са допълнени от звук. Именно заради това все повече хора проявяват интерес към инсталирането на допълнителни плъгини и софтуерни програми като AdBlock, които им позволяват да се отърват от тези досадни послания. Последно изследване проведено от учени на PageFair показва, че те се използват все по-често от собствениците на смартфони и таблети, съобщава TechInsider.
Данните в него разкриват, че в момента има два пъти повече хора, които използват програми, които блокират рекламите на своите мобилни устройства, в сравнение с тези, които го правят на настолните си компютри. Учените изчисляват, че днес има поне 419 млн. потребители в глобален мащаб, които залагат на програми като AdBlock, за да се отърват от рекламите, докато сърфират от своя смартфон. От своя страна това представлява приблизително 21% от всички собственици на такива джаджи в глобален мащаб, което само по себе си показва колко харесвани стават те сред потребителите.
Изследването показва, че най-търсените инструменти за блокирането на рекламите продължават да бъдат AdBlock Plus, Brave и UC Browser, но също и браузърите Opera и Firefox, които предлагат разнообразни функции за блокиране на рекламите в интернет. Любопитна подробност е, че преобладаващата част от хората, които използват такъв софтуер се намират на територията на Азия, като само 14 млн. души в Европа и Северна Америка разчитат на тях. Независимо от това този доклад показва по категоричен начин, че програмите за блокиране на реклами в интернет стават все по-популярни в глобален мащаб.
Знаете ли, че: Рекламите изразходват половината от месечното ни потребление за интернет
Discussion about this post