Литиево-йонните батерии се използват масово в индустрията, което е причина за все по-ниските им цени. Производителите се надпреварват да представят нови модели, които са не само по-евтини, но и предлагат повече мощност. Конкуренцията между тях, обаче е причината да се премахват ценните материали от батериите, които на практика обезсмислят рециклирането им. Проучване на Electric Power Research Institute показва, че модерните технологии позволяват създаването на литиево-йонните батерии без съединения като кобалт.
Данните разкриват, че цената на кобалта, който се използва като катоден материал се е увеличила от $32 500 в началото на 2017г. до повече от $81 хил. през март 2018г. В крайна сметка това принуди производителите да започнат да използват алтернативни решения и да го премахнат напълно от батериите си. Aмериканската компания Tesla бе една от първите, която все решение да спре да използва кобалт в батериите за своите електромобили, информира Forbes. По всичко личи, че тези процеси ще продължат и за в бъдеще.
Всичко това в крайна сметка прави самите батерии твърде евтини и безполезни за рециклиране. Навлизането на нови производствени техники и материали допълнително ще задълбочи нерентабилността на тези практики. Рециклирането им позволява да се възстановят единствено металните съединения в тях. В момента литиево-йонните батерии се използват във всевъзможни джаджи от смартфони до автомобили и ще продължават да имат силно присъствие е ежедневието ни.
Още от Digital: Каква е разликата между литиево-йонните (Li-ion) и твърдотелните батерии (SSB)
Discussion about this post