През последните години виртуалната реалност се развива изключително бързо, но все още има проблеми, относно най-ефективните начини за взаимодействие във виртуалното пространство, на които се търсят решения.
Според Venture Beat, технологията за проследяване на очите има потенциала да помогне на VR да преодолее два пропуска като предложи на потребителите допълнителен контрол и интуитивно преживяване във виртуалното пространство.
Ако контролът на движението се допълни с технологията за проследяване на очите, ще се увеличи способността да се разбере намерението на потребителя и това ще направи системата по-естествена и интуитивна, а това ще отвори вратата за по-големи възможности.
Наскоро, компанията Tobii пусна VR комплект за разработчици и Acer вече се възползва от него като представи първият в света изцяло геймърски ориентиран ноутбук с интегрирана технологията за проследяване на погледа.
Все още едва започвахме да се възползваме от пълния потенциал на технологията за проследяване във виртуалното пространство, но в близко бъдеще се очаква приходите да скочат до нечувани висоти.
Взаимодействие
Въвеждането на проследяването на очите във VR платформите ще спомогне за развитието на по-интуитивен, безпроблемен и бърз контрол. Възможността потребителя да избира отделни елементи чрез погледа си в света на VR ще даде възможност за по-интуитивни бързи адаптации, за да се приспособят към по-бързи темпове и по-нюансирани преживявания. Например следването и насочването на бързо движещ се обект във VR е много по-лесно с очите ви, отколкото ако правите това с челото си или с ръчните контролери.
Навигация
VR шлемовете, които в момента са на пазара, могат да определят само къде се насочва главата на потребителя, а не къде точно гледа потребителя. Това е фина, но важна разлика, която оставя слой сложност и дълбочина на виртуалните взаимодействия. Преместването в рамките на VR среда сега обикновено изисква четири стъпки: да погледнете къде искате да отидете, да обърнете главата си към точка в тази посока, да използвате контролера за движение, за да маркирате местоположение и след това да се телепортирате там. Ако се използват съвместими за наблюдение на очите дисплеи в шлемовете, ще се премахнат две от тези стъпки тоест потребителя ще трябва само да погледне мястото където иска да отиде, да натисне бутон и ще е там. Това ще доведе не само до по-бързо придвижване във VR света, но също така ще позволи бърза и лесна навигация в менюто.
Социални въпроси
Едно от най-изненадващите, но съществени предимства на технологията за проследяване на очите във VR е добавянето на чувствителни към погледа аватари и модели на игра. Точното проследяване на движенията на окото на потребителя позволява на аватарите на играчите да отразяват своето преместване в играта. Това прави взаимодействието с виртуалния свят по-потапящо, като обектите и героите могат естествено да реагират на погледа на потребителя.
„Foveated Rendering“
„Foveated Rendering“ се отнася до специфична техника на изобразяване, която селективно превръща областите, в които потребителите гледат в пълна дефиниция. Това драстично намалява мощността за обработка, необходима за цялостния опит с VR, по този начин така наречената технология „Foveated Rendering“ има потенциал да намали хардуерните спецификации и цената на потребителските VR шлемове.
Освен това точните данни за местоположението на окото ще позволи на VR шлемовете от следващото поколение, автоматично да коригират фокусното разстояние и позицията на екрана, за да осигурят възможно най-ясното изображение.
Discussion about this post