Влошените отношения между американското и китайското правителство имат сериозни политически и икономически последици върху двете страни. Търговското ембарго оказва влияние върху бизнеса на много от най-големите производители от САЩ и Китай. Най-добрият пример за конфликта е Huawei, които регистрираха значителни финансови загуби през последните няколко тримесечия.
Китайският производител получи забрана да представя нови смартфони, които работят с Android. Проблемите се задълбочиха и обхванаха веригата за доставки, тъй като Huawei не могат да купуват ключови компоненти от своите американски партньори. Aктуалната санкция влезе в сила през септември, когато TSMC прекратиха доставките на процесори за Huawei.
Една от драстичните мерки, които компанията предприе е продажбата на бизнеса с Honor смартфони. По този начин се гарантира, че бъдещите устройства на този бранд ще могат да използват услугите на Google и да получават доставки на актуалните хардуерни решения в индустрията.
В същото време ситуацията при Huawei остава комплицирана, но встъпването в длъжност на новия американски президент може да премахне някои от санкциите.
Най-важният човек в структурата на Huawei споделя мнението, че администрацията на Джо Байдън може да подобри отношенията между САЩ и компанията. Създателят и главен изпълнителен директор на Huawei, Рен Женгфей изрази желание да разговаря с новия американски президент.
Шефът на китайския гигант се надява държавния глава на САЩ да прояви разбиране и по-отворен подход към търговските санкции срещу Huawei. Oтхлабването на мерките срещу компанията ще окаже положително въздействие и върху много американски производители.
Някои от тях вече подaдоха документи за временни лицензи, които да им позволят да търгуват свободно с Huawei. Възстановяването на нормалния диалог е само първата стъпка, която може да предпостави по-добро бъдеще за компанията през 2021г.
От стратегическо значение най-важното за Huawei е да може да използва Android в новите си продукти. Масовото изграждане на 5G инфраструктурата също е потенциална бизнес възможност, която може да има икономически ползи за САЩ и Huawei през 2021г.
Още от Digital: Създателят на Huawei очаква Honor да бъде по-успешен бранд през 2021г.
Discussion about this post