Водещите производители вече разработват ново поколение телевизори с Ultra HD резолюция, които постепенно набират все по-голяма популярност в глобален мащаб. Впечатляващото качество на картината, съчетано с големите им дисплеи, определено е най-добрата им характеристика, но високата цена продължава да се отразява негативно на продажбите им. Анализатори от IHS публикуваха последното си изследване, с което ни разкриват как се е развила тази пазарна ниша в последните три месеца, предаде Digitimes.
Данните показват, че при 13-те най-големи производители на LCD телевизори в световен мащаб продажбите на Ultra HD модели са достигнали едва 5% от общите им доставки. Според анализаторите тази тенденция ще се запази и до края на годината, като общия им брой се очаква да е около 14,5 млн. От своя страна това е минимално увеличение от 2 млн. броя, в сравнение с резултатите демонстрирани през миналата година.
Основната причина за това е именно високата цена, която отблъсква доста потребители от Ultra HD телевизорите, въпреки високата им разделителна способност. Samsung и LG ще продължат да доминират тази пазарна ниша и ще представят нови подобни модели в следващите месеци. По всичко личи, че ще отнеме още доста време докато Ultra HD устройствата се превърнат в неизменна част от ежедневието ни.
Discussion about this post