Microsoft привлече внимание с голямо постижение през последните дни. Компанията изпревари Google по пазарна капитализация и вече е на трето място в света след Apple и Amazon. Това се случва за пръв път от повече от 3 години и има три конкретни причини, съобщава Mashable.
Любопитно: Мicrosoft вече е е по-скъпа компания от Google
Облачни услуги
Облачните технологии не са от „секси” бизнесите, т.е. популярни сред масовия потребител. Те обаче са от все по-голямо значение за все повече компании. Azure е клауд платформата на Microsoft, която се радва на все по-голям интерес и вече е на второ място след Amazon Web Services. Услугите на Amazon са доста по-популярни, но те имат и цели 5 години преднина пред Azure, затова доброто представяне на платформата на Microsoft изглежда още по-впечатляващо. А и Microsoft продължава да набира инерция с все повече и нови услуги за Azure, което привлича все повече внимание.
Все повече абонаменти
Характерно за Azure и повечето услуги на Microsoft е, че компанията постепенно премина на абонаментен модел. Така вместо да взима от потребителите големи суми веднъж, сега тя взима редовно по-малки суми. Моделът се оказва повече от успешен. Само Azure генерира по над 120 000 нови абонати на месец. Освен това Office 365 също е на такъв модел и има 135 млн. активни абонамента. Гейминг платформата Xbox Live също е в подем. А всичко това се отразява повече от добре на приходите на Microsoft и показва стабилност в тяхното генериране.
Бъдещите намерения
Всички големи ИТ компании постоянно гледат в бъдещето и мислят как да продължават не само да пазят, но и да подобряват позициите си. Microsoft не е изключение и работи активно по много проекти. Компанията залага особено много на изкуствения интелект и Интернета на нещата (IoT). Това са две технологии, които са смятани за ключови за цялото бъдеще на човечеството и са интересни и за други водещи компании. Microsoft изглежда в добра позиция да постигне много в тези сфери, което дава допълнителна увереност на инвеститорите. А това се отразява в повишаване на цените на акциите и съответно на пазарната капитализация на компанията.
Още от Digital: Как са се появили имената на някои от големите световни компании
Discussion about this post