Ако напоследък сте използвали интернет или сте взаимодействали с Alexa, то вие сте се свързали с някаква форма на изкуствен интелект (AI). И ако сте разговаряли с Pizza Hut чрез Facebook Messenger, вие си взаимодействате с бот. Въпреки че може да изглежда странно, чатботите и AI асистентите се интегрират в нашия личен живот по-бързо, отколкото можем да си представим.
Какво означава това за маркетолозите? Развитието на изкуствения интелект ще засегне няколко индустрии, включително здравеопазването и маркетинга, но също така ще промени изяло начина, по който пазаруваме, твърдят от Venture Beat. Според Google, 20% от мобилните заявки са гласови търсения. За търговците това отваря нова възможност да се насочват и да се свържат с потребителите по начини, които те харесват.
Използване на AI за създаване на удовлетвореност на клиентите
Потребителите прекарват средно по пет часа на седмица, пазарувайки онлайн. С преминаването към онлайн пазаруване, търговците трябва да разберат как да се свързват със своите потребители и все пак да създадат значимо преживяване, за да продължат да стимулират посещенията в магазините.
AI-базираните асистенти могат да персонализират пазаруването в зависимост от предпочитанията на клиентите. Тъй като при традиционното онлайн пазаруване липсва възможност за допир с продуктите и се губи консултацията лице в лице с консултантите в магазините, много потребители не остават напълно удовлетворени от покупките си. Наличието на чатбот или AI-базиран асистент на уебсайта за онлайн пазаруване може да промени това.
Ето още един важен момент, ключово предизвикателство за търговията на дребно е управлението на нивото на стоките, които се пазят на склад. В идеалния случай имате подходящо количество от даден продукт, който да отговаря на нуждите на потребителите, както онлайн, така и офлайн. Ако нямате достатъчно от този продукт на склад, може да се стигне до загуба на клиенти. Ако имате твърде много стока на склад, парите се губят и могат да се използват другаде. IBM Watson работи с търговски фирми, за да анализира процентите на покупка и поведението на потребителите, за да помогне в управлението и наблюдението на правилните нива на инвентаризация и да се избегне изчерпването на запасите.
Оптимизиране на стратегиите за търсене за AI
Според ComScore половината от всички търсения ще бъдат гласови търсения до 2020 г. Вашият личен асистент ще може да ви предостави цялата информация, от която се нуждаете, без да се налага да четете ни дума. Това създава нов набор от предизвикателства за специалистите по маркетинг, тъй като фирмите ще трябва да се класират достатъчно високо в резултатите от търсенето, които да бъдат избрани от дигиталните асистенти.
За да успеят, специалистите по маркетинг трябва да се съсредоточат върху използването на разговорния език. Традиционното търсене в мрежата изисква от потребителите да комуникират с търсачките с ключови думи и съкратени фрази (т.е. „спортни маратонки близо до мен“ или „кафенета близо до мен“), за разлика от естествената реч („къде е най-близкият магазин за маратонки? „).
Гласовото търсене принуждава потребителите правилно да изразят въпросите си, сякаш разговарят с човек. Освен това тези търговци трябва да се уверят, че уебсайтът им съдържа естествен език, а не термини – те трябва да разбират че пишат първо за хората и после за търсещите машини.
Гласовите асистенти, работещи с AI, ще разчитат на точността на данните, с които разполагат. Направете своя профил в Google My Business (GMB) възможно най-задълбочен и информационен. Актуализирането на вашия GMB профил трябва да бъде част от вашата рутинна поддръжка. Актуализирането на вашия GMB профил трябва да бъде част от вашата рутинна поддръжка.
Едно нещо, което трябва да запомните, е, че изкуственият интелект и гласовото търсене непрекъснато се променят, а търговците винаги ще трябва да се адаптират към най-новите налични функции. Трудно е да се предвиди какви стратегии ще работят най-добре, докато не съберем достатъчно данни за това как потребителите взаимодействат и използват персонални асистенти, работещи с AI.
Техните запитвания ще продължат да се променят, тъй като услугите се разширяват и продължават да подобряват своите предложения. Но това, което знаем е, че AI и гласовото търсене няма да бъдат същите като традиционните полета за търсене. Тъй като все повече и повече потребители се обръщат към гласовото търсене чрез AI асистенти, от решаващо значение е маркетолозите да разберат как заявките и резултатите за гласовите търсения ще се различават от резултатите от търсещите машини и да помогнат на фирмите да се намерят и в двата вида резултати.
Discussion about this post