Смартфоните вече са по-популярни от компютрите и така се превърнаха в предпочитаното устройство за достъп до интернет. Независимо, че са по-малки като размер тъчскрийните на смартфоните са много по-удобен начин да взаимодействаме с джаджите си. Високите им продажби са подходяща възможност Google да разшири своя рекламен бизнес, като достигне до повече устройства, съобщава BusinessInsider. Това е положителна новина за компанията, която генерира преобладаващата част от приходите си именно от реклами.
Новата тенденция в света на технологиите е свързана с гласовите услуги, които използват изкуствен интелект. Виртуалният асистент Google Assistant е чудесен пример за подобен софтуер. Според данните на анализатори през последните две години броя на гласовите търсения от смартфон са се увеличили с 300%. Тази промяна в навиците на потребителитe ще принуди Google да търси нови начини, за да генерира приходи. Големият проблем, пред Google е факта, че гласовите услуги не предлагат пространство, на което да се показват реклами. Ако компанията започне да го прави това би отблъснало много потребители.
От Google смятат, че в момента е твърде рано за подобни решения и гласовите услуги ще еволюират значително в следващитe години. Интеграцията на софтуер и хардуерни продукти на разработчици от трети страни ще има важно значение за популярността им. Google нямат никакво намерениe да бързат и ще се въоръжат с търпениe, докато не са налични по-елегантни решения, с които да ни показват реклами в гласовите услуги. Компанията търпеливо ще изчака, но със сигурност ще се възползва в даден момент от тази бизнес възможност.
Вижте какво е Google Assistant и как работи
Discussion about this post