Viber обяви резултатите за използването на Viber филтри, представени по-рано през 2021г. От пускането им 7,3 милиона потребители са използвали филтрите с добавена реалност за снимки, видеоклипове или GIF файлове, генерирайки повече от 50 милиона заснемания.
Според данните от 2021 г., жените са много по-склонни да „изменят реалността“ с помощта на AR филтри – те са 46% от месечните активни потребители на Viber и представляват 56% от ползвателите на новата функция. Те също са по-склонни от мъжете да заснемат и изпращат снимки, видео и Gif-ове. 59% от жените, използващи филтрите, ще заснемат мултимедия, а 30% от тях ще я изпратят, докато 55% от мъжете ще запечатат момента с добавена реалност, но само 27% от тях ще ги изпратят.
Кои филтри обаче се откроиха? Според данните „Cartoon Face“ (Анимирано лице) – което прави големи очи и дълъг език върху изображението – е най-популярният филтър за всички страни. Всички модни списания наложиха червената коса като тенденцията за 2021 г. и тя се прехвърли и във Viber, с филтъра „Red Head“ (Червена коса). Той дава на потребителя така модерната дълга червена коса и се класира на второ място по популярност. На трето място е филтърът „Halloween Elements“ (Хелоуин елементи), който поставя зловеща маска върху лицето. „Tiger Lens“ (Тигър), филтър създаден в партньорство със Световния фонд за дивата природа (WWF), също е много популярен, а в някои региони използването му доведе до дарения за WWF.
Резултатите показват, че не само най-младите обичат да използва AR филтри за своите съобщения. Възрастовата група 30-40г. съставя най-големия сегмент от потребители на филтрите (23%), следвана от хората между 40 и 60г. (18%). Потребителите под 17 години представляват 13% от всички използващи филтри.
Българското кино е на почит не само на големия екран, но и във Viber, показват резултатите за използването на локалните филтри на приложението. Близо шестстотин хиляди потребители в страната, са се забавлявали с култовите реплики от филми, които оживяват в AR пространството на Viber. Филтър играта, в която потребителите се опитват да направят бабите си щастливи, преяждайки с традиционни ястия от безкрайна маса, е вторият най-хитов филтър от локалното портфолио на компанията, който е използван от 250 хиляди потребители през първия месец от лансирането си в страната.
По повод празниците, във Viber стартира и специална селекция филтри – от сладки елени и забавни шейни до красиви ледени кралици, за да направи почивните дни още по-ярки и забавни от всякога. Можете да ги откриете, като отворите камерата в приложението и натиснете иконата “призрак”.
Discussion about this post