Решението на НР да раздели бизнеса си на две отделни компании предизвика доста коментари относно бъдещето на технологичния бранд в индустрията. Имената на новите структури са HP Inc. и Еnterprise, като първата от тях ще oперира нейните лаптопи, персонални компютри, таблети и принтери. Дион Уейслер е името на човека, който ще управлява това подразделение на НР и ще бъде негов главен изпълнителен директор, предаде ArsTechnica. Статистическите данни показват, че приходите от този бизнес на компанията са около $57.2 млрд., а оперативната печалба приблизително $5.4 млрд.
В същото време HP Enterprise ще се ръководи от настоящия шеф на технологичния гигант, Мег Уитман и в него ще са фокусирани софтуерните решения за корпоративните потребители, бизнес и облачни услуги на компанията. Оперативната печалба на тази структура е малко над $6 млрд., а приходите приблизително $58.4 млрд. Интересното е, че идеята за отделянето не е нова и НР обмисляха тази стратегия още преди три години, когато шеф бе Лео Апотекер.
Технологичният гигант смята, че тази стратегия ще позволи на двете нови структури да предложат не само по-добри продукти на потребителите, но също така да генерират повече приходи. Един от най-големите проблеми пред постигането на тази цел е, че и двете индустрии на компютри и принтери се намират в средата на продължителен цикъл от намаляващи продажби. HP трябва да бъдат доста агресивни в стратегията си, за да успеят да обърнат тази тенденция в своя полза и да си гарантират дългосрочен растеж.
В момента компанията е един от най-големите производители на персонални компютри в индустрията и реализира сериозни приходи от продажбите на своите устройства на пазара. Въпреки това НР продължава да не успява да генерира достатъчно печалба от тях и това е една от причините за разделянето на нейния бизнес. Oтделянето му в две структури почива на идеята да помогне на HP Enterprise да стане по-гъвкав и популярен бранд сред бизнес средите, което ще е основна движеща сила в стратегията на компанията.
Преструктурирането ще изправи HP Inc. в много силната конкуренция на производители като Asus, Acer, Dell и др., която ще залага предимно на продажбите на персонални компютри, за да подобри позициите си в тази пазарна ниша. Бизнесът с принтери представлява представлява около 40% от новата компания и може да се окаже „тайното“ оръжие на HP Inc с оглед големите инвестиции на компанията в технологиите за 3D принтиране.
Важно е да отбележим, че реалните ефекти от новата стратегия ще се усетят едва в края на другата година, тъй като разделянето ще започне да действа с пълна сила чак след октомври 2015г. Това означава, че нямаме основания да очакваме каквито и да е промени в цените, наличните количества и качествата на устройствата с логото на НР в краткосрочен план.
Discussion about this post