Изминаха пет години от сключването на една от най-интересните сделки в технологичната индустрия, а именно придобиването на Instagram от Facebook. Финансовите параметри достигнаха до $1 млрд. В момента, когато социалната мрежа се съгласи да купи мобилното приложение то се използваше от 30 млн. души и не генерираше никакви приходи. Днес ситуацията е много по-различна, тъй като Instagram се използва активно от над 600 млн. потребители, предаде ReCode.
Mного скоро Instagram ще се превърне в мащабна рекламна платформа, генерираща милиарди приходи. Пет години по-късно имаме всички основания да определим инвестицията от $1 млрд. като успешна. Благодарение на нея Instagram се превърна в най-популярното приложение за фотография и се позиционира като един от най-харесваните технологични брандове. Купуването на Instagram също така е доказателство за способността на Facebook да работят едновременно върху няколко различни продукта.
Успешната стратегия на Facebook e ясен сигнал за инвеститорите, че ако търсят възвръщаемост и гарантиран растеж трябва да работят с компанията. Сделката с Instagram бе само началото на големи покупки на социалната мрежа като например WhatsApp и Oculus. Въпрос на време е да видим дали и те ще бъдат толкова успешни. Факт е, обаче, че Марк Зукърбърг се превърна в един от най-влиятелните лидери в технологичната индустрия и не пести време и усилия, за да разшири максимално бизнеса на Facebook.
Вижте как можем да виждаме всичките си съобщения в Facebook Messenger и Instagram от едно място
Discussion about this post