Първото тримесечие в технологичната индустрия ще се запомни с мерките за социалната дистанция и домашна карантина свързани с пандемията от COVID-19. Разпространението на коронавируса предизвиква безпрецедентни за индустрията oграничения за всички водещи производители.
Няма да е пресилено, ако кажем, че всяка една пазарна ниша по един или друг начин бе силно засегната от коронавируса. Анализатори от Strategy Analytics сега публикуваха традиционния си доклад, който обхваща развитието на световния пазар на лаптопи през първото тримесечие на годината.
Статистическите им данни показват, че за този период са реализирани продажбите на 37.9 млн. устройства, което представлява спад на годишна база от 2%. Тази стойност показва, че въпреки предварителните очаквания пазара на лаптопи не е толкова засегнат от разпространението на коронавируса.
Най-големият производител в индустрията за периода между януари и март е Lenovo, които успяват да реализират 8.9 млн. продажби, което е с 1% повече от представянето им преди година. Това е достатъчно компанията да притежава 23.5% дял, съобщава GizChina.
Втората позиция в световния пазар на лаптопи през първото тримесечие е за HP. Компанията е реализирала 8.1 млн. продажби през периода, с което редуцира доставките си с 1%, спрямо същия период през 2019г.
Въпреки това HP притежават 21.3% дял и могат да се похвалят, че са единствения сериозен конкурент на Lenovo. Третата позиция е за Dell, които са доставили 6.9 млн. преносими компютъра за първото тримесечие, което е увеличение от 5%.
Така компанията вече притежава 18.2% дял, което е с 1.3% повече от показателите им през януари-март 2019г. Другите два производителя, които допълват челните пет са Apple и Asus, които са реализирали съответно 3 и 2.5 млн. продажби в световен мащаб за периода.
Всъщност това са двете най-засегнати компании от ситуацията с коронавируса, тъй като редуцират доставките си със съответно 16% и 15%. В момента Apple генерира 8% от продажбите в индустрията, докато Asus имат 6.6% дял.
Остава да видим дали потребителите ще бъдат по-активни през настоящото тримесечие или продажбите на лаптопи ще продължат да намаляват и в периода между април-юни 2020г.
Още от Digital: Лаптоп срещу десктоп компютър – какво да изберем
Discussion about this post