Аpple е една от най-популярните, богати и влиятелни компании в света. Иновативните технологии на компанията създадоха редица продуктови категории. Отличителното лого на Apple с отхапаната ябълка също продължава да предизвиква голям интерес. Днес компанията е на почти пет десетилетия и не спира да ни изненадва със своите уникални разработки.
Вероятно си спомняте, че в ранните години на компанията устройствата им използват различно лого от сегашното. Символът е идентичен, но вътрешността му е изобразена в цветовете на дъгата, а не в бяло като сега. Всъщност Apple е основаната от трима души, като Рон Уейн притежава 10% от компанията за 12 дни през април 1976г.
След това решава да продаде акциите си на Стив Джобс срещу сума от $1500. Преди да напусне Уейн създава първото лого на Apple, което изобразява рисунка с химикал и мастило на Исак Нютон, седнал под ябълково дърво.
Малко преди премиерата на Apple II през 1997г., обаче Стив Джобс решава, че са необходими промени в корпоративния символ. Една от първите препоръки, които гуруто на Apple дава на новия директор на дизайна е да го направи символа да изглежда “по-симпатично”, съобщава SlashGear.
Стив Джобс не е искал логото да бъде твърде технологично и корпоративно и по-специално да привлича децата и да стимулира навлизане на компютри в училищата. В крайна сметка новият дизайнер, Роб Яноф предлага две версии на логото: с цяла и отхапана ябълка. Той опитва със сива цветна тема, но мултицветното лого е одобрено от Стив Джобс, въпреки по-високата цена за принтиране.