Напоследък работата от вкъщи придоби голяма популярност. Това стана така поради избухналата пандемия от COVID-19 и така по-голямата част от бизнеса се пренасочи в този аспект.
Почти всяка организация работи за адаптиране към тази промяна. Въпросът обаче, при някои сектори като търговията, е как могат да преживеят тази промяна?
Последните проучвания показват, че около 79% от търговските екипи имат поне един работник, който осъществява трудова дейност от дистанция. Точно поради тази причина фирмите трябва да се адаптират, за да оцелеят в тази нова реалност.
Едно от най-големите препядствия на дистанционната работа е адаптирането на методите за продажба, за да се гарантира, че продавачите могат да презентират продуктите си по най-подобаващия начин. Според изследвания 82% от B2B търговците вземат решение за покупка въз основа на опит, изпреварвайки продукта и цената. Това означава, че в този случай е важен физическия контакт. Тук е въпроса дали това няма да доведе до спад в продажбите когато срещите на търговците станат виртуални.
Techradar ни предоставят информация, че според проучвания 55% от комуникацията става чрез езика на тялото 38% глас и тон и 7% от това което всъщност се казва от продавача. Тъй като в последно време се комуникира чрез видеоконференции търговците трябва да променят своя начин на презентиране, за да може те да бъдат също толкова продуктивни колкото и при срещи на живо с клиентите си.
Към видео разговорите, има различни начини, по които продавачите могат да ангажират потенциалните си клиенти. Трябва да се погледне от гледна точка на използваната технология, която позволява на продавачите да създават добри микросайтове, където да могат да споделят съдържание и да си сътрудничат със своите купувачи. Още по-добре е, че тези дигитални пространства могат да предоставят на търговците аналитични данни, показващи кои заинтересовани страни имат досъп до документи, което им позволява по-добре да адаптират последващите си действия, за да ускорят процеса на закупуване.
И все пак продавачите трябва да се придържат към това, което правят най-добре. При тях това означава да продават и по-важното да продължават да носят приходи. Когато те са физически отдалечени, технологиите могат да помогнат на работните екипи да продължат ефекивно да ангажират своите клиенти за покупка на техните продукти.
Още от Digital: Как пандемията от COVID-19 ще окаже влияние на бизнеса с Gift карти
Discussion about this post