Гласовата социална мрежа Clubhouse продължава да привлича голям интерес от страна на потребителите. Тя стана популярна по-рано тази година след като Илон Мъск взе участие в онлайн дискусии в Clubhouse. От тогава много хора се присъединиха към платформата, а някои от тях вече успяват да печелят пари от нея. MakeUseOf разказва как всеки може да печели от новата гласова социална мрежа.
Важно е да се знае, че Clubhouse все още е достъпна само с покани. Тя не може да бъде използвана от всеки, а само вече регистриран потребител може да изпрати покана за присъединяване. Това ограничение означава по-бавно генериране на голяма аудитория, но тази, която вече е налична, ще е много по-концентрирана и следователно по-заинтригувана от конкретната тема. Ето как това може да е източник на печалби.
Спонсори
Един от най-ефективните начини за печалба в социалните мрежи винаги е бил чрез намирането на спонсори. Корпорациите търсят т.нар. инфлуенсъри с активна аудитория, чрез която да рекламират своите продукти и услуги. Това е популярна практика в Instagram и YouTube, като вече може да се използва и в Clubhouse.
В случая това може да стане чрез създаването на виртуални стаи за разговори, афилиейт линкове или кратки реклами и послания по време на дискусиите. Вариантите са много, като зависят най-вече от договорката между рекламодателя и създателя на съдържание.
Платени стаи
Вторият начин е чрез създаване на „затворени“ стаи, като достъпът до тях е платен. По този начин може да се организират платени дискусии или интервюта с важни за дадена сфера или тема личности, да се обменят съвети и др. Плащането се прави предварително и се дава линк за достъп до стаята. Някои инфлуенсъри използват контактите си, за да канят специални гости, изпълнителни директори на големи компании и т.н., за да генерират интерес към платените им стаи.
Дарения от слушатели
Когато потребителите са доволни от даден автор, те са склонни да му платят чрез дарения. Това е популярен метод за печалба в Twitch, YouTube и на много други места. Може да се прилага и чрез Clubhouse, като от април т.г. платформата има вградена услуга за тази цел. Потребителят може да отвори профила на автора, чието съдържание харесва и да кликне на Send Money.
От тук може да дари сума по желание, като 100% от нея отиват за автора. Функцията все още е тестова и не е налична за всички автори, като това става поетпано през следващите седмици.
Discussion about this post