Има много причини да харесваме и използваме онлайн банкиране. То е много по-удобно, отколкото посещението на място в съответния банков клон, пести ни време и пари. Дори и с тези предимства които са на лице, пред повечето хора стои въпроса дали онлайн банкирането е безопасно и сигурно.
Ако искате да узнаете за опасностите от онлайн банкирането разгледайте съветите на Make Use Of относно това какви рискове крие онлайн банкирането и как да се предпазим.
1. Клиентите не са уведомявани своевременно за налични проблеми в сигурността на сайта на банката
През 2013 година сайтът на Bank of America, изложи на риск данните на клиентите си. Потребителите можеха да влизат и разглеждат безпрепятствено профилите на другите клиенти. Този инцидент беше ужасен, защото сайта не беше хакнат, компрометиран или с нарушена цялост. Това беше пропуск в самия сайт и в крайна сметка той навреди на много клиенти. Но най-лошото е, че банката дори не уведоми своите клиенти, че това се случва, за да знаят клиентите какво да направят, за да гарантират сигурността си.
2. Приложенията на банките могат да бъдат компрометирани
Тези, които използват онлайн банкиране вероятно често са принуждавани да използват мобилни приложения, разработени от самите банки. Проблемът е, че смартфоните имат пропуски в сигурността, което ги прави опасни за извършване на различни банкови услуги.
През 2014 година, експерт по сигурността на име Winston Bond демонстрира колко е лесно да се използват техники като обратен инженеринг и зловреден софтуер за една банково приложение, за да се компрометира то и в резултат хакерите могат да откраднат или прихванат нашите лични данни.
3. Всички банки имат пропуски в сигурността
Банките винаги ще са основна прицелна точка за престъпниците. Без значение колко е сигурна системата на някоя банка, тя никога не може да бъде перфектна и винаги ще има някой, който да намери начин да използва тези пропуски.
4. Потребителите не приемат сериозно проблема със сигурността на личните им данни
Повечето хора използват едно и също потребителско име за всичките си онлайн сметки. Нещата стават още по-зле, когато се използва и една и съща парола за всички акаунти. Така че, дори ако самата онлайн банка не е хакната, вие пак може да си имате проблеми ако сте използвали същото потребителско име и парола за друг ваш акаунт и той бъде хакнат.
Как да се предпазим
Какво можем да направим за да защитим данните си? Това означава ли, че трябва да се откажем от онлайн банкирането веднъж и завинаги? Разбира се, че не. Онлайн банкирането предлага чудесна възможност, стига да сме внимателни и да вземем нужните предпазни мерки.
– Използвайте уникални потребителски имена и пароли. Трябва да се уверите, че никога преди това не сте ползвали това потребителско име и парола. Те трябва да бъдат уникални.
– Сканирайте редовно за зловреден софтуер. Използвайте добра програма за сканиране за зловреден софтуер и сканирате най-малко веднъж седмично системата.
– Не проверявайте банковите си сметките когато използвате обществена Wi-Fi мрежа. Повече информация ще намерите в нашата статия “За какво да внимаваме, когато ползваме обществени Wi-Fi мрежи“.
Вижте 5 неща, които банките никога няма да поискат от вас онлайн
Discussion about this post