След телевизията и смартфоните, следващото голямо нещо в света на технологиите ще е виртуалната реалност. Очакванията за широкото навлизане на тази технология са толкова високи, че настоящата година бе обявена от мнозина за годината на виртуална реалност.
От Make Use Of са на мнение че е нужна малка корекция в това описание: 2016 е годината, в която хората ще започнат да се интересуват от възможностите на виртуалната реалност и въпреки че вече можем да си купим VR устройство, технологията все още не е приета масово от потребителите, което е целта на производителите.
Това не означава, че VR не разполага с потенциал, а че технологията не е достатъчно достъпна в момента. Ето пред какви други проблеми е изправена виртуалната реалност.
1. Технологията е извън обсега на възможностите на съвременните компютри
Според изследователската компания Gartner, по-малко от един процент от всички 1,43 милиарда компютри по света имат изискваните графични възможности за VR. Например, Oculus препоръчва видеокарта поне толкова мощна, колкото NVIDIA GTX 970, чиито цена е около $ 280. За останалата част от компонентите на компютъра ще трябва да добавите поне още хиляда долара, без да споменаваме цената от $ 599 за самото VR устройство.
Необходимостта от подобрен хардуер не се ограничава само до компютрите. Sony вече работи по подобрена версия на своята PlayStation 4 игрална конзола, за по-гладко VR изживяване. По същия начин, Microsoft планира да пусне обновена версия на своята Xbox One конзола през 2017 година. Повече по темата може да научите от статията: Какъв компютър ни е необходим за виртуална реалност.
2. Високата цена
Виртуалната реалност е изправена пред същия проблем, пред който стоят всички нови и готини технологии – високи цени. Това, разбира се, се променя с времето, тъй като по-новите модели стават все по-мощни и по-евтини за производство, но все още сме далеч от този етап.
3. Не е доказано въздействието на VR върху здравето ни
Човешкият ум се справя трудно с предизвикателството наречено виртуална реалност. Така, че ако усетите замаяност или гадене, докато носете VR хедсет трябва незабавно да го свалите и да се отпуснете.
За съжаление, към момента няма надеждни данни за това какви ще са дългосрочните ефекти от VR. За много нежелани странични реакции се смята, че са само временни, но медицинските изследвания по въпроси са оскъдни. Съществуват обаче доказателства, че VR може да промени начина, по който хората мислят и се държат в реалния свят след използване на технологията.
4. Обикновените потребители трудно ще се ангажират с виртуалната реалност
За повечето геймъри, VR е изкушение, на което не могат да устоят. Но какво да кажем за всички други хора, които не играят игри или са удовлетворени от забавлението, които сега им предоставят мобилните игри на телефоните им? Инвеститорите в множество области, включително недвижими имоти, забавления и здравеопазване, които търсят да инвестират в VR са угрижени, че технологията няма да бъде приета от обикновения потребител. Хората вече са изключително склонни да приемат интелигентните домове. Виртуалната реалност обаче е на съвсем различно ниво и може да минат няколко години преди обществото да се отвари за тази технология.
5. Липсват инвеститори за VR технологията
Парите задвижват почти всяка индустрия, както знаем. Ако има пари, технологиите се развиват, а инвеститорите печелят. Вече има инвеститори на пазара на VR, но ще мине известно време, преди те да започнат да печелят, по тази причина техния брой все още не е задоволителен. Според редица рискови капиталисти, инвестициите им в VR все още са започнали да се изплащат и навярно това няма да стане в скоро време. Преди време Wall Street Journal писа, че най-малко след два до три години фирмите ще започнат да печелят от VR, а според мнозина анализатори това е една оптимистична прогноза.
Discussion about this post