Компанията постоянно е обект на всевъзможни разследвания от регулаторните органи на ЕС и вече ви информирахме за ново антритръстово дело срещу Google за $7 млрд., налагащи постоянно промени в нейната политика на континента. Технологичният гигант, обаче няма никакво намерение да се отказва и стартира интересна кампания, която да подобри имиджа на Google сред европейските потребители и така да намали част от проблемите си с властите. Оказва се, че те вече са започнали да финансират със собствени средства всевъзможни събития и проекти в подкрепа на европейските културни ценности и образование, съобщава NYTimes.
В това число влизат нови стартъпи с иновативни бизнес идеи, изграждане на офиси и обществени съоръжения, спонсориране на YouTube музикални концерти, изложби, технологични конференции и други подобни събития. Google инвестират в различни спонсорства и програми за сътрудничество като уоркшоп за учителите в Ирландия, специален фонд за подпомагане на онлайн медиите в ЕС, изложба с виртуална реалност в белгийски музей, както и дигитални арт инсталации в културния институт в Париж. Общата сума, която компанията ще вложи в този проект е приблизително $450 млн. и в голяма степен и в голяма степен имат за цел да променят мнението на големи обществени групи за нея.
Безпрецедентните средства отделени от Google за подобни културни и образователни проекти трябва да сложи край на идеята, че тя е американски натрапник, обичащ често да не спазва правилата. Експертите са на мнение, че това е уникален подход към т.нар. „Soft Lobbying“. който може да се възприеме положително от държавите, които не отделят средства за подобни проекти, както и от самите потребители. Регулаторните органи в ЕС имат все по-стриктни правила и Google се надяват с подобни проекти в различни сфери да подобрят имиджа си пред властите и техните бъдещи разследвания.
Вижте каква е причината от EC да смятат, че Google вреди на иновациите в индустрията
Discussion about this post