Имали ли сте проблеми с Google Play Store? Няма причина за притеснения. Почти на всички Android потребители им се е случвало в даден момент да видят съобщение за грешка при изтегляне на приложения, Play Store изобщо да не се отвори или нещо друго неприятно.
От Android Pit знаят решенията на проблемите, с които може да се сблъскате в Google Play Store.
Проверете настройките за дата и час
Google проверява датата и часа на Android смартфона ви за Play Store. Ако магазинът не намери време, това може да доведе до някои проблеми. Сървърите на Google може да не могат да се синхронизират с вашето устройство. За да решите този проблем, трябва да влезете в настройките на устройството си. Под „System“ ще видите „Date and Time“. Натиснете тази опция, за да разберете дали вашият телефон е на Automatic date and time. Ако опцията не е включена, включете я.
Ако опцията е включена, но Play Store не работи, трябва ръчно да зададете датата и часа с възможно най-голяма точност. Ако това не помогне, не се притеснявайте, все още има много други решения, за да стартирате отново Google Play Store.
Проверете интернет връзката си
Може да изглежда твърде лесно или просто, но проверката на вашата интернет връзка може да реши проблемите, които имате. Опитайте да превключите от Wi-Fi към мобилни данни или обратно и разберете дали проблемът продължава.
Инсталирайте най-новата версия на Google Play
Понякога може да излезе актуализация на Google Play, но тя няма да се изтегли автоматично няколко дни след като бъде пусната на пазара.
Изчистете кеша на Google Play Store
В някои случаи можете отново да отворите Google Play само като изпразните кеша. Отидете в Settings -> Apps (или Application manager, в зависимост от вашето устройство). Превъртете надолу и натиснете „Clear cache” или отидете в „Storage“ и след това натиснете „Clear cache”. След като приключите, върнете се обратно в Google Play и вижте дали проблемът ви е решен.
Изчистете вашите Play Store данни
Не забравяйте, че когато направите това, файловете, настройките, профилите, базите данни и друга информация ще бъдат изтрити. Трябва да сте сигурни, че имате информацията за логване в профила ви, тъй като тя ще бъде премахната от профила ви в Google Play.
За да започнете, влезте в настройките и намерете Apps или Application manager. Превъртете надолу до „Clear data“ или отидете в „Storage“ и след това натиснете „Clear data“.
Изчистете данните и кеша в Google Play Services
Възможно е проблемът ви с Play Store да тръгва от Google Play Services. Ако изчистването на кеша и данните в Play Store не свърши работа, може да се наложи да влезете в Google Play Services и да изчистите данните и кеша.
Отидете в Settings и натиснете „Application manager“ или „Apps“. Намерете приложението Google Play Services (иконата му е части на пъзел). В зависимост от устройството ви трябва да може да натиснете бутона „Clear cache“ или първо да отидете в „Storage“ и тогава да натиснете „Clear cache“.
Ако това не успее да реши проблема, върнете се на тази страница и натиснете „Manage space“ или „Manage storage“. След това натиснете „Clear all data“.
Инсталирайте най-новата версия на Google Play Services
Друго нещо, което може да ви помогне, е да изтеглите и инсталирате най-новата версия на Google Play Services. Най-актуалната версия на софтуера вероятно ще бъде най-стабилна, затова е полезно да го актуализирате.
Първо трябва да сте сигурни, че Google Play Store е актуализиран. Отидете в приложението Google Play Store и натиснете бутона за менюто. Докоснете Settings и под „General“ трябва да можете да видите кога се актуализира приложението. Докоснете „Auto-update apps“ и се уверете, че „Auto-update apps over Wi-Fi“ е избрано. Сега се уверете, че сте свързани с Wi-Fi.
Получаването на най-новата версия на Google Play Services е много по-труден и твърде дълъг процес и няма да го описваме тук.
Рестартирайте акаунта си в Google
Тази мярка е по-крайна, но ако приложението Play Store все още не работи, може да се наложи да прибегнете към нея. Това означава, че Google профилът ви на телефона ви ще бъде нулиран, а не само в Google Play Store. Уверете се, че знаете кои са профилите преди да започнете това. Може да загубите целия си профил, ако не сте внимателни.
Трябва да премахнете профила си и да го добавите отново. Отворете Settings и натиснете Accounts. Изберете Google акаунта, който искате да изтриете, след което докоснете иконата на менюто и натиснете „Remove account“. Направете това за всички профили, които са свързани с устройството ви.
Сега трябва да въведете отново Google профила си. Върнете се в Settings и натиснете „Account“. Единственото нещо, което трябва да виждате е „Add Account“. Ако виждате профил, то сте забравили да го премахнете. Докоснете „Add Account“ и следвайте стъпките.
Проверете приложенията, които сте деактивирали
Много приложения се нуждаят от други приложения, за да функционират правилно. Това важи особено, когато се занимавате със системни приложения като Play Store. Ако наскоро сте деактивирали приложение, това може да е вашият проблем. За щастие това е лесно да се определи.
Отидете в Settings и „Application manager“ или „Apps“ и превъртете до долу. Тук трябва да се появят всички приложения, които са деактивирани. Ако виждате такова отидете в него и натиснете „Enable“ и вижте дали помага.
Деактивирайте VPN
Ако имате активирана VPN на Android устройството си, трябва да я деактивирате. Отидете в Settings и докоснете „More“ или „More networks“ в зависимост от устройството ви. Натиснете „VPN“ и изключете.
Активирайте Download Manager
Възможно е Play Store да спре да работи ако Download Manager е деактивиран. Ако случаят е такъв, решението е просто. Отидете в Settings и докоснете „Apps“ или „Application manager“. Трябва да виждате всичките си приложения или може да се наложи преди това да натиснете „All“. Потърсете „Downloads“ или „Download manager“ и натиснете.
Трябва да можете да видите дали опцията Download Manager е деактивирана. Ако е така, ще видите бутона „Enable“. Просто докоснете този бутон, за да включите отново мениджъра. Ако всичко, което виждате, са бутоните „Force Stop“ и „Disable“, тогава Download Manager не е деактивиран.
Върнете фабричните настройки на телефона си
Това е драстична мярка и има последствия. Всички ваши данни ще бъдат загубени. Така че трябва предварително да извършите пълно архивиране. За целта, отидете в Settings и натиснете „Backup & reset“. Сега се уверете, че опцията „Back up my data“ е включена. Докоснете „Back up account“, за да изберете кой профил искате да бъде архивиран. Уверете се, че имате достъп до този профил.
След като направите това, отидете в менюто „Backup & reset“ и натиснете бутона „Factory data reset“ в долната част. Потвърдете, че искате да направите това. Данните ви ще бъдат възстановени, когато влезете отново в Google профила си.
Discussion about this post