Конкуренцията в пазар на таблети е доста ожесточена в последните месеци, като продажбите им на глобалния пазар са се увеличили със 7.4% на годишна база през 2014г. Новият доклад на анализатори от Digitimes прогнозира, че всички водещи компании в този сегмент ще представят по-малък брой модели през следващата година. Основната причина за това е, че търсенето на тези устройства в глобален мащаб вече достигна кулминационната си точка и вече започва да отслабва.
Друг важен фактор за тази тенденция е все по-голямата популярност на достъпните смартфони с големи дисплеи, а също и на по-евтините лаптопи. Аsus, Samsung и Lenovo са три от най-популярните компании в този сегмент, като възнамеряват да намалят броя на моделите, които ще представят през 2015г. Очаква се също така подобна стратегия да възприемат и други водещи производители като Sony, Toshiba и Amazon.
Анализаторите предвиждат, че голяма част от устройствата им, които ще видим през следващата година ще са фокусирани към ниския ценови клас. Бюджетните модели са все по-търсени сред потребителите и тази тенденция ще придобие още по-силни измерения през 2015г. Ще е интересно да видим как ще се развива глобалния пазар на таблети през следващите 12 месеци, където ни очакват много интересни премиери.
Discussion about this post